سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۸۰۹ میلیون و ۹۴۴ هزار دلاری انواع کالا‌های غیر نفتی به عراق

مدیر گمرک خسروی از صادرات ۸۰۹ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۶۴ دلار انواع کالا‌های غیر نفتی به ارزش ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۶۱ تن طی چهار ماه سپری شده از سال جاری از طریق این گذرگاه رسمی به کشور عراق خبر داد.

مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی گفت : صادرات انجام شده از مرز خسروی شامل کالا‌های اظهاری و عبوری است که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۸۹ درصد و از نظر ارزشی ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از مجموع صادرات انجام شده از مرز خسروی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به حجم ۶۷۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار شده است.

مدیر گمرک خسروی گفت: کالا‌های اظهاری از جمله سیمان، آهن، کاشی، سنگ مرمر، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف است و از کالا‌های عبوری کاشی و سرامیک، تخم مرغ، لبنیات، بیسکویت را می‌توان نام برد.

عباسیان ادامه داد: آمار ترانزیت مرز خسروی در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۲۳میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۴۹ دلار کالا به ارزش وزنی ۴۱ هزار و ۹۲۹ است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی هشت هزار و ۹۰۳درصد و از نظر ارزشی ۲ هزار و ۲۰۱ درصد رشد داشته است.

وی مجموع حجم تجارت خارجی چهار ماه ابتدای امسال را ۹۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۹۱ دلار بیان کرد که با ۳۱ هزار و ۵۴۵ دستگاه کامیون حمل شده است.

مدیر گمرک خسروی خاطر نشان کرد: این گذرگاه رسمی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دروازه ورود به کربلای معلی و عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی است که گمرک در کنار انجام تشریفات کالا‌های تجاری (صادرات، واردات و ترانزیت کالا) در بخش تسهیل در امر تردد زائران نیز ایفای نقش دارد و با حضور کارکنان و ارزیابان خود در بخش ایکس ری در پایانه مرز خسروی در خدمت زائران اربعین خواهد بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.