سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درنظر گرفتن سهمیه جذب نیرو از خبرنگاران همدان در ادارات

استاندار همدان گفت: خبرنگاری حرفه‌ای سخت و کم درآمد است، اما علاقمندان این عرصه به وظیفه خود عمل می‌کنند که باید قدردان آن‌ها باشیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد  دیروز در مراسم روز خبرنگار استان همدان، گفت: همدان ظرفیت خوبی در حوزه رسانه دارد که در گذشته وجود نداشته و قابل تکرار هم نخواهد بود که مدیران دولتی باید از این ظرفیت بهره ببرند چراکه خبرنگاران افرادی باهوش و خوش ذوق هستند.

او گفت: رسانه ظرفیت بالایی دارد و انتظار است که مدیران کمال همکاری را با رسانه‌ها داشته باشند به طوریکه خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند و وظیفه سنگینی در مقابله با سیاه نمایی دشمن داشته و توانایی خنثی کردن توطئه‌های دشمن را دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه مسکن اتفاقات خوبی در راه است، گفت: سرمایه گذاری خوبی در استان همدان در حال انجام است که در حوزه مسکن اتفاقات خوبی انجام شده و امیدوارم دستاورد‌های مطلوب در استان از سوی خبرنگاران به خوبی انعکاس پیدا کند.

قاسمی فرزاد با بیا اینکه اولویت استان با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: خوشبختانه بیمارستان اکباتان تکمیل شده و آماده افتتاح در هفته دولت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در همدان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۱۱۶ مورد مجازی و ۷۵ مورد مکتوب بوده که ۱۳۵ رسانه عمومی و تعدادی هم تخصصی است.

مسعود ویژه گفت: ۶۵ رسانه در استان سرپرستی رسانه‌های سراسری بوده و در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آگهی رسانه‌ها بوده که این مبلغ در سه ماهه امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

او گفت: در سال گذشته مبلغی افزون بر سه میلیارد تومان و در سه ماهه اول سال ۲۱۰ میلیون تومان به رسانه یارانه اعطاء شده و تعداد ۱۵۰ نفر از اصحاب رسانه برای دریافت وام تبصره ۱۶ به بانک معرفی شده اند و سال گذشته ۱۱۰ نفر به مشهد مقدس مشرف شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تعدادی از مجوز‌ها تعلیق شده است، ادامه داد: متأسفانه تعدادی از مجوز‌ها به حالت تعلیق درآمده که پنج مورد از آن‌ها با پیگیری برطرف و بعضی از شکایات با پادرمیانی رفع شده و برخی دیگر هنوز پابرجاست که امیدواریم برطرف شود.

ویژه گفت: امسال دو اتفاق مهم در استان همدان در حال رقم خوردن است؛ کنگره ۸۰۰۰ شهید استان و ثبت جهانی هگمتانه که انتظار داریم رسانه‌ها اهتمام ویژه‌ای در انعکاس خبر‌ها داشته باشند.

او گفت: سهمیه‌ای برای جذب نیرو از خبرنگاران در ادارات در نظر گرفته شده است و به دنبال راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر رسانه در همدان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در حوزه امیدآفرینی تلاش کنند، گفت: دشمن به دنبال سیاه نمایی است و انتظار داریم رسانه‌ها در زمینه امیدآفرینی تلاش ویژه‌ای داشته باشند و از پیگیری برخی موضوعات که بار منفی برای جامعه دارد، اجتناب کنند.

برچسب ها: استانداری ، جذب نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.