سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلی در تامین و توزیع مرغ وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین از لحاظ تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد، حتی  صادر کننده این محصول به سایر استان‌ها نیز هست.

عطایی در برنامه رهگشا شبکه قزوین گفت: از ۳۲ استان جوجه ریزی در ۵ استان مثبت بوده که استان قزوین جزء این ۵ استان است.

وی افزود:  استان قزوین در تامین مرغ معین استان تهران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تمام خودرو‌های حمل مرغ پلمب می‌شوند و صبح روز بعد توسط مسئولیا جهاد کشاورزی باز می‌شود و مقصد مشخص می‌شود.

عطایی سرانه متوسط مصرف  ماهانه مرغ برای هر فرد را ۲ تا ۲/۵ کیلو بیان کرد.

وی سقف قیمت مرغ را ۸۲ هزار تومان اعلام کرد وگفت: قیمت بالاتر از این نرخ غیر قانونی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه اظهار داشت:با توجه به افزایش نرخ ارز افزایش قیمت مرغ چندان هم دور از انتظار و غیر منطقی نیست و این امر تحت تاثیر بازار‌های همجوار است.

عطلایی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت سفید خبر داد.

غلامیان دبیر مجمع مطالبه گران استان قزوین هم در ارتباط تلفنی با اشاره به تفاوت قیمت گوشت قرمز در سطح بازار و نرخ اعلام شده توسط دولت گفت: ۵۴۰ و ۵۵۰ هزار تومان نرخ بازار است و دلالان در بحث افزایش قیمت‌ها نقش دارند.

مجری برنامه رهگشا در بخش پایانی این برنامه با اشاره به تعطیلی تعدادی از نانوایی‌ها در ایام تاسوعا و عاشورا کرد و عطایی در پاسخ به این موضوع گفت:در جلسه ۳۰ تیرماه اعلام کرده بودیم که نباید نانوایی‌ها تعطیل شوند و این موضوع به نانوایی‌ها ابلاغ شد.

وی در خصوص وضعیت نانوایی‌های استان گفت: با تخصیص آرد و عودت جریمه‌ها وضعیت نانوایی‌ها نسبت به خرداد ماه بهتر شده است.

عطایی گفت: پیشنهاد داده شده است که نان بر اساس وزن نرخ گذاری شود.

وی با اشاره به الگوی کشت که یکی از اقدامات بارز و شاخص دولت سیزدهم است اظهار داشت: هدف اساسی این طرح نظارت بر واردات و صادرات محصولات مختلف کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین  سیاسست‌های کنترلی را در برابر افزایش قیمت‌ها چندان موثر ندانست و افزود:۲۲ اردیبهشت سال قبل قانون اصلاح یارانه‌ها تصویب شد و در نهایت این امر بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذار بود و در مقابل یارانه ۴۵ هزار تومانی افزایش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.