سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان مطبوعات آمریکا به ناکامی اوکراین

رسانه‌های غربی اخیرا اعتراف کردند که ارتش اوکراین در باتلاق افتاده است.

مطبوعات جریان اصلی آمریکا ناگهان لحن خود را تغییر دادند و مجبور شدند اعتراف کنند که ضدحمله اوکراینی که به خوبی تبلیغ شده بود شکست خورده است. برخی از روزنامه‌های معتبر آمریکایی حتی تا آنجا پیش رفتند که گزارش دادند تاکتیک‌های نظامی آمریکا در میدان نبرد اوکراین تقریباً بی فایده بوده است.

دانیل لازار، روزنامه نگار و نویسنده مستقل، به اسپوتنیک گفت: «پس ازگذشت دو ماه از ضدحمله اوکراین، مطبوعات آمریکا سرانجام از این واقعیت آگاه شدند که حمله به شدت ضعیف پیش می‌رود. «اوکراین به دلیل دفاع بسیار متراکم روسیه از جمله مین‌ها و ازدحام پهپاد‌ها که معادله میدان نبرد را کاملاً تغییر می‌دهد، حداقل دستاورد‌ها را به دست آورده است. این یک خبر ویرانگر برای دولت بایدن است که پس از عقب نشینی فاجعه آمریکا از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، اکنون، سال‌ها بعد با وضعیتی به همان اندازه خطرناک در اوکراین مواجه شد.»

او در ادامه افزود: هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند این درگیری را از نزدیک دنبال کند بدون اینکه متوجه الگوی مستمر شکست رسانه‌های غربی در پیش بینی‌های خود در مورد نتیجه جنگ به نفع کی یف شود و سپس هر بار عقب نشینی کند و فقط بهانه‌ای بیاورد که چرا پیش بینی هایش باعث شده است از دست داده‌اند اینگونه بوده اند. در نتیجه، تنها بی کفایتی استراتژیست‌های نظامی واشنگتن و ناتو را که نیرو‌های آن اوکراین را آموزش داده اند و نقش خود رسانه‌ها به عنوان بازوی تبلیغاتی آمریکا را آشکار کرده است.

نظرسنجی‌های اخیر که حتی توسط سی ان ان منتشر شده نشان می‌دهد که موج افکار عمومی آمریکا علیه ارسال کمک‌های بیشتر نظامی به اوکراین است، اما کاخ سفید همچنان به درخواست مهمات بیشتر برای کی‌یف ادامه می‌دهد. این روزنامه نگار ادامه داد:با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم آمریکا متوجه می‌شوند که فریب رسانه‌ها و واشنگتن را خورده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.