سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری

تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست معارف اسلامی مدیران چهارمحال و بختیاری از تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ استان مرتبط با این اداره کل و برنامه‌های اجرایی بر اساس این تقویم خبر داد.

وی افزود: در رویداد‌های فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی، تحقق موضوعاتی، چون جهاد تبیین، هویت ملی، دینی و انقلابی، خانواده و نشاط اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه علاوه بر این موارد، بحث اقتصاد فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی به‌صورت ویژه در برنامه‌های اجرایی امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دنبال می‌شود، اضافه کرد: با توجه به سفر وزیر فرهنگ به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیر امسال، امید می‌رود روند اجرایی برنامه‌ها سرعت بیشتری گرفته و در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان نیز با جذب اعتبارات جدید، شرایط اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بهبود یابد.

وی، توجه به احیای بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی این اداره کل را مهم دانست و ادامه داد: تلاش‌ها بر انجام کار‌های اثرگذار فرهنگی در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد که بر همین اساس تاکنون برنامه‌هایی، چون کنسرت نمایش دل آرام، نمایشگاه علوم قرآنی، جشنواره اقوام، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در استان اجرا شده است.

احمدی، استقبال عمومی از این برنامه‌ها را از اتفاقات خوب این رویداد‌ها بیان کرد و گفت: رویداد یک روزه سلام فرمانده در چهار شهرستان استان توانست نزدیک به ۱۵ هزار مخاطب را به خود جذب کند و درخشش محبت به امام عصر (عج) را در برابر هجوم سنگین جنگ ترکیبی رسانه‌ای به رخ بدخواهان بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در تمامی برنامه‌های اجرایی تلاش می‌شود رویکرد عدالت محوری و توجه به ظرفیت همه شهرستان‌ها نمایان شود، گفت: این رویکرد تحولی، تاکنون توانسته است به افزایش عمق اثرگذاری رویداد‌های فرهنگی و هنری استان کمک کند.

وی، توجه به موضوع هویت و پاسداشت زبان فارسی به‌عنوان یکی از مهمترین مصادیق هویت بخشی را نیز متذکر شد و افزود: تدوین برنامه‌ها با هدف ارتقای این مؤلفه از اولویت‌های فرهنگی این اداره کل در دو سال اخیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.