سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده وزیر راه و شهرسازی:

حدود ۲ هزار دفتر مشاور املاک غیرمجاز در کشور پلمب شد

نماینده وزیر راه و شهرسازی گفت: یک هزار و ۹۱۰ واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز از اردیبهشت ماه امسال تاکنون در کشور پلمب شده اند.

علیرضا مهلی  در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با سه دستور العمل ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی و وام‌های نظیر اجاره بهاء و تعمیرات مسکن اختصاص می‌یابد در کشور شروع بکار کرد.

وی ساماندهی مشاوران املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هست که اقدامات آن‌ها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت‌های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان‌های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز بکار کرد که نتیجه آن بازید از ۲۱ هزار و ۲۶۸ مشاور املاک بود.

وی افزود: با بازرسی‌های انجام شده یک‌هزار و ۹۱۰ دفتر بنگاه غیر مجاز در کشور پلمب شد و برای بنگاه‌های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

مهلی وی ادامه داد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه مسکن در استان‌های مختلف نظیر تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

برچسب ها: پلمب ، مشاوراملاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.