سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم زاهدان در مجلس:

حل مشکل کمبود آب از مطالبات جدی مردم سیستان و بلوچستان است

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: حل مشکل کمبود آب از مطالبات جدی مردم سیستان و بلوچستان است که دولت سیزدهم در این رابطه اقدامات خوبی در دستور کار دارد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس یکی از مطالبات جدی مردم سیستان و بلوچستان را حل مشکل کمبود آب بیان کرد و گفت: با توجه به مشکلات حقابه رودخانه هیرمند که مردم سیستان با مشکلات بسیاری در این زمینه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به طور جد این موضوع در حال پیگیری است.

شهریاری بیان کرد: اقداماتی از سوی دولت سیزدهم در این رابطه در دستور کار قرار دارد، حفر چاه در حرمک و انتقال آب از دریای عمان با هدف برطرف کردن این مشکل، در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود برخی از دارو‌ها مواجه هستیم و تمامی این مسائل را به‌صورت مستند برای رئیس‌جمهور ارسال کرده‌ایم، گفت: حدود ۱۵ هزار داروخانه در کشور وجود دارد، برخی دارو‌ها در کشور کمیاب شده و برخی دارو‌ها هم اگرچه در داروخانه یافت نمی‌شود، اما در بازار آزاد موجود است و این موضوع نشان از نظارت کم‌رنگ و احتکار دارو دارد.

شهریاری در رابطه با مشکلات حوزه تأمین و کنترل قیمت دارو و تصمیمات نهایی درباره اجرای «طرح دارویار»، گفت: این مصوبه مجلس بود که قیمت دارو نسبت به شهریور ۱۴۰۰ نباید افزایش قیمت داشته باشد و مردم نباید هزینه حذف ارز ترجیحی را پرداخت کنند؛ طرح دارویار طرح خوبی است و با مدیریت درست و اقدام به‌موقع سازمان برنامه‌وبودجه می‌توان از مشکلات حوزه دارو عبور کرد.

وی در خصوص استخدام نیرو‌های بومی نیز بیان کرد: رئیس‌جمهور هر استانی که می‌رود دستور می‌دهد حتماً نیرو‌های بومی بگیرید؛ اما در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق کشور متأسفانه این دستور تحقق پیدا نمی‌کند و نیرو‌های بومی جذب نمی‌شوند.

 

برچسب ها: نماینده مجلس ، حق آبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.