سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه بلاروس

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک اعلام کرد.

بلاروس تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ اوکراین به شمار می‌رود که از همان روز‌های نخست جنگ که تحریم‌های غرب به رهبری آمریکا علیه مسکو اعمال می‌شد، شاهد اعمال تحریم‌های مشابه علیه خود بود. این در حالی است که واشنگتن همچنان بر رژیم تحریم‌های خود علیه مینسک تاکید دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا امروز (چهارشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه بلاروس اعلام کرد. 

بر این اساس، تحریم‌های جدید شامل ۸ فرد و ۵ نهاد می‌شود که اقدام به حمایت مالی از دولت بلاروس کرده اند. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است: این تحریم‌ها افراد و نهاد‌های درگیر در سرکوب جامعه مدنی بلاروس، همدست در جنگ غیرقابل توجیه روسیه علیه اوکراین و تقویت کننده رهبری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را هدف قرار داده است. 

تحریم‌های آمریکا ۳ نهاد دولتی بلاروس، مدیران و شرکت‌های تابعه آن را هدف قرار می‌دهد. همچنین چهار فرد شاغل در دولت بلاروس و ۳ فرد که کوشیده بودند به دور زدن تحریم‌های غرب علیه مینسک کمک کنند نیز در لیست جدید قرار دارند. یک هواپیما نیز در لیست دارایی‌های بلوکه شده قرار گرفته است. 

در میان شرکت‌های تحریم شده، خطوط هوایی بلاروس موسوم به بلاویا و نیز شرکت تولید فولاد بلاروس که در حوزه تولید محصولات فولادی فعالیت دارد و پیش‌تر از سوی اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفته بود در لیست تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
رئیس جمهور بلاروس تحریم شود
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
فروپاشی اقتصادی بلاروس نزدیک است
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا با آزاد کردن ذخایر استراتژیک خود می‌تواند قیمت جهانی نفت را کاهش داده و به فروپاشی اقتصاد روسیه کمک کند ‌ چون روسیه تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است .
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
روسیه و بلاروس محورهای شرارت در منطقه و جهان هستند
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
احسنت