سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار غریب آبادی با مادر کودک ایرانی جدا شده از والدینش در دانمارک

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با مادر کودک ایرانی جدا شده از والدینش در دانمارک، ضمن تشریح اقدامات ستاد حقوق بشر و تلاش‌های وزارت امور خارجه، قول همکاری جدی تری را برای بازگشت داریوش به آغوش خانواده اش داد.

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه عصر امروز چهارشنبه، با مادر «داریوش حیدری» کودکی که دولت دانمارک او را از مادرش جدا کرده، در ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن انتقاد جدی از اقدام دولت دانمارک، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر وظیفه دارد مسائل و مشکلات مربوط به اتباع ایرانی را در هر کجای دنیا که باشند، پیگیری کند. بر همین اساس، تلاش می‌کنیم با کمک وزارت امور خارجه و با استفاده از ظرفیت‌های موحود، داریوش را به آغوش خانواده بازگردانیم.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: دولت دانمارک که مدعی حقوق بشر است، با این اقدام خود هم حقوق بشر را نقض کرده و هم سلامت جدی یک کودک بیمار را بطور جدی به مخاطره انداخته و هم والدین او را با درد و رنج گسترده‌ای مواجه کرده است.

«حمیده سلامتی» مادر داریوش نیز در این دیدار ضمن قدردانی از موضع گیری قاطع دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص این موضوع انسانی، گفت: دولت دانمارک به دنبال هویت‌زدایی از کودکانی است که آن‌ها را از والدینشان جدا می‌کند.

وی افزود: بیش از ۲ سال است که از فرزندم دورم و دولت دانمارک به بهانه‌های واهی داریوش را از من گرفته و به یک مرکز نگهداری سپرده است.

سلامتی در ادامه ضمن انتقاد شدید از صنعت کودک آزاری و نابودی خانواده در دانمارک و جدایی فرزندان مهاجران از والدینشان، گفت: تعداد قابل توجهی از مادران و خانواده‌های مهاجران در دانمارک شرایطی مشابهی دارند و من به عنوان یک ایرانی تقاضای کمک از ستاد حقوق بشر و نهاد‌های ذیصلاح برای بازگشت عاجل فرزندم به ایران را دارم.

برچسب ها: حقوق بشر ، قوه قضاییه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
بی نام
۱۰:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
عزیزم من چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟چرا مملکت خودت را ول کردی ،رفتی دیار غربت که چی رو به دست بیاری ؟
به خدا قسم زندگی در کپر های مملکت خودت صدها برابر ارزش داره به زندگی در کاخ کشور های غربی وقتی عزتت لگد مال بشه و با خفت با آدم برخورد بشه
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
بهانه های واهی ؟ اونجا قانون داره مثل ایران بی دروپیکرنیست حتمایه گهی خوردی
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
آخی چه آدمها دل رحمی ! مشکلات داخل کشوری ها را حل کردن رفتن اونور آب هم گل افشانی می کنند خخخخخخخخ
حمید
۰۰:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اروپا از دور قشنگی داره. اونهایی که قشنگی اروپا رو از دوری میبینند ولی از نزدیک مثل آتش بعضی هارو میسوزونه . برای اروپاییها خوبه برای ما از دور خوبه. چند سال اونجا زندگی میکنی و اجازه اقامت میگیری تازه میفهمی چه اشتباهی کردی. هیچ کجا وطن نمیشه
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
دانمارکیای عوضی بچه مردمو پس بدین