سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه نیازمند نصب حداقل ۱۵۰ دستگاه دوربین

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : برای مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهر کرمانشاه نیاز به نصب حداقل ۱۵۰ دستگاه دوربین است.

محمد حیدری رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های ما با حجم تردد و تراکم در سطج معابر شهر به هیچ عنوان همخوانی ندارد، گفت : اکنون تنها پنج درصد از معابر ما زیر پوشش سامانه‌های هوشمند است که این میزان تنها شامل ۵۷ کیلومتر شبکه بزرگراهی این شهر (کمربندی شرقی و غربی و هوانیروز) است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مابقی ۹۵ درصد دیگر از معابر شهر کرمانشاه به شیوه سنتی کنترل می‌شود که این مدل سنتی به هیچ عنوان جوابگوی شمار زیادی از خودرو‌های موجود که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود نیست.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو موجود در استان ۶۵ درصد آن‌ها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند، یادآور شد: براساس آمار‌های موجود از زمان نصب دوربین‌های کنترل سرعت در معابر بزرگراهی استان از سال گذشته تاکنون از میزان حوادث رانندگی به میزان ۲۷ درصد کاسته شده است که این امر نشان دهنده نقش تاثیرگذار سامانه‌های هوشمندسازی در کاهش حوادث است.

حیدری تاکید کرد: علاوه بر این در بررسی‌های انجام شده، ۷۰ درصد تصادفات درون شهری در شبکه بزرگراهی بوده است، ولی از زمان نصب این دوربین‌ها میزان تصادفات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این امر که در حوزه هوشمند سازی در شهر کرمانشاه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد گفت: در استان‌های همجوار مانند همدان بیش از ۱۰۰ سامانه پلاک خوان در معابر نصب شده است که کمک کار پلیس است در حالیکه در شهر کرمانشاه این بار بیشتر به دوش پلیس است.

حیدری ادامه داد: در شهرستان‌ها به غیر از پاوه نیز در زمینه هوشمند سازی هیچ اقدامی انجام نشده است و نیاز است معاونت عمرانی استانداری در این حوزه ورود پیدا کند چرا که با این افزایش سرسام آور تعداد خودرو‌ها اگر به دنبال راهکار‌های علمی و هوشمند سازی نباشیم قادر به مدیریت ترافیک نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم اینک پنج درصد معابر زیر پوشش سامانه‌های هوشمند است که این میزان حداقل باید به ۵۰ درصد رسانده شود افزود: برآورد انجام شده و تقاطع و معابر اولویت دار را شناسایی کرده ایم که برهمین اساس نیاز به نصب ۱۸۰ دوربین پلاک خوان با کاربرد‌های مختلف از جمله زوج و فرد و کنترل سرعت وجود دارد.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: بررسی‌هایی که انجام شده است نشان می‌دهد ۶۵ درصد حوادث ما براثر برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده است که نقش سرعت در بروز این حوادث انکار ناپذیر است و با نصب این دوربین‌های پلاکخوان می‌توانیم این حوادث را به حداقل برسانیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.