سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان تاخیر پرواز ها در بهار امسال اعلام شد

طبق بررسی های صورت گرفته از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور برخی از ایرلاین ها با استفاده از هواپیمایی پشتیبان کمترین میزان تاخیر را داشته اند.

 طبق بررسی های صورت گرفته از آخرین آمار ارائه شده از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور  در بررسی میزان تاخیرات ۱۶ شرکت هواپیمایی داخلی در سه ماهه نخست  امسال نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است و این در حالی است که  قشم با  افزایش تعداد پروازها و کاهش میزان پروازهای تاخیردار،  از  جایگاه برتر در مقایسه با سایر شرکت‌های هواپیمایی  داشته است.

طبق آمار اعلام شده سهم هواپیمایی قشم به عنوان کم تاخیر ترین ایرلاین در سه ماهه نخست سال را ۷۷ ساعت اعلام کرد، که نشان از عملکرد بسیار مناسب این ایرلاین نسبت به سال گذشته است.

همزمان با کاهش تعداد پرواز‌های داخلی در پیک سفر‌های تابستانی یکی از موضوعاتی که زمینه ساز گله مندی بسیاری از مسافران شده، میزان تاخیرات پرواز شرکت‌های هواپیمایی است که بخش عمده‌ای از این تاخیرات به دلیل نقص فنی بوده است.

طبق آخرین آماری که توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اعلام شده در خردادماه امسال ۲۸ درصد از پرواز‌های برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پرواز‌ها به ۹۴ دقیقه رسیده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در خردادماه، شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و کاسپین با ۷۸ و ۶۵ درصد بیشترین پرواز‌های ابطالی را دارند.

متوسط آمار تاخیرات پرواز شرکت های هواپیمایی

همچنین در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته، شرکت‌های هواپیمایی معراج و وارش به ترتیب با ۱۸ و ۱۶ درصد افزایش بیشترین تغییر درصد رشد پرواز‌های تأخیردار را دارند.

به گفته محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تمامی شرکت های هواپیمایی برای کاهش حجم میزان تاخیرات خود باید با تدبیر، برنامه ریزی و رصد دقیق تأخیرات و همچنین در نظر گرفتن هواپیمای پشتیبان اقدامات لازم را برای کاهش تاخیرات خود به ویژه در ایام اربعین در دستور کار خود قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.