سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال آب سد طالقان به مهرگان در آینده‌ای نزدیک 

استاندار قزوین گفت: طرح انتقال آب سد طالقان به مهرگان در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود و منابعی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی اعلایی در دیدار با مدیران، دبیران و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در کنار مذاکرات با بخش خصوصی مقرر شده تا از امکانات دولتی برای پیشبرد این طرح استفاده شود و رقم قابل توجهی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح تا دهه فجر برنامه ریزی شده است که در صورت نبود موانع امیدواریم اجرای آن محقق شود.

استاندار گفت: بعد از اجرای این طرح انتقال آب سد طالقان را به شهر‌های اطراف مهرگان و در نهایت قزوین در دستور کار خواهیم داشت.

اعلایی افزود: طرح انتقال آب از سد طالقان به زیاران هم آغاز شده است.

وی، اولویت اصلی استان را در حوزه آب و ارتقای بهروری آن به ویژه در حوزه کشاورزی دانست.

استاندار درباره طرح قزوین - الموت و تنکابن هم گفت: این طرح در حوزه استانی در مرحله نهایی است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال اتصال مسیر قزوین به الموت را داشته باشیم و زیر بار ترافیکی رود.

اعلایی افزود: در خصوص اتصال این مسیر به مازندران هم نیازبه ایجاد ۱۵ کیلومتر تونل داریم و این باری مالی  زیادی دارد که هر دو استان قزوین و مازندران به دنبال تامین آن هستند.

وی اضافه کرد: تا تکمیل این طرح باید مسیر‌هایی برای تردد بازبینی شود.

استاندار درباره فرودگاه قزوین هم گفت: در حال مذاکره با یک سرمایه گذار در این زمینه هستیم.

استاندار درباره مالیات نیز گفت: بیشتر منابع استان از مالیات‌ها تامین می‌شود و بخشی از این مالیات به عنوان ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد که باید نوع اختصاص و هزینه کرد آن بازبینی شود.

اعلایی درباره پیش ثبت نام انتخابات هم گفت: پیش از این دوره بررسی شکلی و عمومی نامزد‌ها کوتاه بود که حالا با پیش ثبت نام این مدت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین این موضوع به شناخت بیشتر داوطلبان برای انتخاب مردم کمک  می‌کند و از مهندسی شدن انتخابات هم جلوگیری خواهد کرد.

استاندار درباره فعالیت رسانه ملی گفت: خروجی فعالیت شبکه استانی قزوین نشان می‌دهد که بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی، فعالیت فضای مجازی در کنار رسانه ملی را تکمیل کننده هم دانست و گفت: فضای مجازی نه تنها محدود کننده نیست بلکه بستر دیده شدن تولیدات رسانه را بیشتر مهیا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.