سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است

یک کارشناس مذهبی درمورد این موضوع که برخی از افراد مطرح می‌کنند امام حسین (ع) برای همه هستند، توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق، کارشناس و سخنران مذهبی، در رابطه با فلسفه قیام امام حسین (ع) در کربلا بیان کرد: بسیار ساده اندیشی است اگر کسی بگوید که امام حسین علیه السلام قصد قیام و انقلاب نداشتند و یا به حسب شرایط به وجود آمده و دعوت کوفیان و سپس، بی وفایی کوفیان مجبور به جنگ و رویارویی با دشمن شده اند، بلکه حقیقت این است که امام حسین علیه السلام حتی قبل از مرگ یزید در تدارک قیام بودند و این از خطبه حضرت (ع) در منا در عصر معاویه کاملاً هویداست.

«لِمُحَمَّدِ الْحَنَفِیَّةِ-: و إنّی لَم أخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً و إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی اُرِیدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهی عَنِ الْمُنکَرِ و أسِیرُ بِسیرَةِ جَدّی وَ أبی عَلیِّ بنِ أبی طالِبٍ علیه السّلام.» «امام حسین علیه السّلام به محمد حنفیه فرمودند: من برای رسیدن به مقام و مال دنیا فساد و ستم در جامعه اسلامی قیام نکرده ام من فقط برای این که جامعه اسلامی را اصلاح کنم قیام کرده ام. اراده دارم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم علی ابن ابی طالب علیه السّلام رفتار نمایم.» إنَّما در ادبیات عرب نشان از حصر است. یعنی این است و و جز این نیست که إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی. درحقیقت، در این بیان، امام حسین علیه السلام، امت را امت نبوی و علوی می‌دانند ولاغیر و اصلاح گری هزینه دارد و امام (ع) تمام هزینه این اصلاحات را پرداختند و اسلام از ریل خارج شده را به ریل بر گرداندند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق تصریح کرد: این روزها، حرفی به ظاهر زیبا مطرح است تحت عنوان امام حسین (ع) مال همه است و کلمه حقی است که اراده باطل کرده اند و چند نکته پیرامون آن وجود دارد. اول این که امام حسین (ع) مال همه است. یعنی امام رضا (ع) و بقیه اهل بیت علیهم السلام مال همه نیستند؟! بله اثبات شی نفی ما ادا نمی‌کند، ولی این شعار را به این خاطر می‌گویند که بتوانند زیر پرچم امام حسین (ع) هر کاری خواستند، کنند و حالا یک حضور یا گریه‌ای هم باشد. در حالی که خود خدا هم برای ورود به خانه اش؛ مساجد و بیت الله هم ضوابطی دارد. پس باید بگوییم خدا مال همه نیست؟!

دوم این که اگر قرار بود امام حسین علیه السلام به گناه و اباحه گری باج بدهند شهید نمی‌شدند و همه چیزشان را به قربانگاه نمی‌فرستادند. حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها برای حجاب مبارزه کردند و حالا تحت لوایش، روپوش و توجیه برای بدحجابی و بی حجابی درست کنند حاشا و کلا.

به گفته این کارشناس مذهبی، اگر خروجی عزاداری محرم و این زیارات، دو چیز نباشد یعنی از زیارت و عزاداری بهره کافی نبرده ایم. یک: تقویت روحیه جهاد ومبارزه بر علیه کفر و کافر، نفاق و منافق و دشمنان اسلام و دو: معنویت گرایی؛ ما باید پس از عزاداری و زیارت معنویت گرا بشویم و بخشی از معنویت گرایی یعنی تقویت مناسکی چون؛ نماز؛ نماز اول وقت، نماز شب، خوش اخلاقی، تلاوت قرآن و خدمت به والدین و امثالهم و بخش دیگر، فکر و روح ما باید معنوی باشد و نگاه ما و ایدئولوژی ما تغییر کند و بدانیم گریستن بر امام حسین علیهم السلام نگریستن ما را عوض می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.