سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح های محرومیت زدایی این استان با مشارکت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی بسیج سازندگی رصد و اجرا می شود.

سرهنگ صالحی  با اشاره به مشارکت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی گفت: در سه سال اخیر بیش از ۵ هزار طرح با مشارکت بسیجیان در استان اجرا شده است.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته نیز به همت گروه جهادی بسیج سازندگی سه هزار طرح در زمینه ساخت سرویس بهداشتی، حمام و گازکشی منازل مسکونی در مناطق محروم استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر ۶۴۹ منزل مددجویی کمیته امداد افتتاح و به مددجویان اهداء شده است ادامه داد: امسال حدود ۷۰ واحد مسکونی مددجویی دیگر تکمیل و تحویل می شود.
 
مسئول بسیجی سازندگی سپاه فتح استان همچنین به طرح های آبرسانی در استان اشاره کرد و گفت: با همکاری آبفای استان همه طرح های آبرسانی روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده است.

صالحی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون آبرسانی ۹۹ روستا انجام شده و ۳۰ روستا در حال آبرسانی است.

وی از اجرای طرح "آبخیز تا جالیز" و ایجاد کانال های آبرسانی به مزارع خبر داد و گفت: این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار است.

مسئول بسیجی سازندگی سپاه فتح استان اضافه کرد: ساخت ۱۵۰ خانه تخریب شده در زلزله سی سخت، ۵ خانه عالم و ۴۰ طرح مسجد محور، ۶۰ کیلومتر جاده عشایری و تکمیل ۷ یادمان شهدا از دیگر برنامه‌های در حال اجرای بسیج سازندگی است.

وی همچنین از اهداء ۲ هزار و ۱٠٠ جهیزیه در دو سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هم در حال تدارک برای اهداء هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج های نیازمند هستیم.

سرهنگ صالحی گفت: در زمان کرونا حدود ۴٠٠ هزار بسته معیشتی نیز در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه در استان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان اضافه کرد: در سه سال اخیر نیز سه هزار بسته لوازم التحریر،۶ هزار بسته ورزشی، ۷۰۰ بسته فرهنگی، ۷۰ بسته تجهیزات آزمایشگاهی و ۳ هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت های بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است افزود: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره شانزده، ۳۸٠ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شد.

صالحی همچنین به احداث دهکده اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این دهکده با تولیدات مختلف در یاسوج فعال است.

بسیج سازندگی در سال ۷۹ به تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور با راه‌اندازی گروه‌های جهادی تشکیل شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.