سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش گستردگی خشکسالی در فرانسه

تغییرات آب و هوایی و خشکسالی در حال تغییر دادن فصول در فرانسه است و مناطق زیادی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 جنوب فرانسه گرم‌ترین و خشک‌ترین منطقه این کشور است، همچنین دچار خشکسالی و آتش‌سوزی شده است، اما شمال فرانسه نیز در حال کشیده شدن به این وضعیت است و این امر به کشاورزان و محصولات آن‌ها آسیب وارد می‌کند.  

براساس گزارش سی جی تی ان، ژان کریستف روفین، یک کشاورز فرانسوی در این خصوص گفت: تغییرات آب و هوایی واقعی است و ما می‌توانیم آن را ببینیم. تاریخ برداشت در تقویم کمی زودتر از زمانی است که ما جوان بودیم. در مقایسه با ۳۰ سال پیش، اکنون برداشت ۱۵ روز زودتر انجام می‌شود.

زمستان‌های خشک در فرانسه زیاد شده است و وضعیت ذخیره آب را در شمال تشدید می‌کند، به این معنی که برخی از کشاورزان مجبور به تغییر شیوه‌های کشت خود هستند.   شمال یکی از مرطوب‌ترین مناطق فرانسه است، اما حتی در آنجا نیز مردم فرانسه شروع به دیدن تأثیر افزایش خشکسالی زمستانی و تابستانی کرده اند.

این منطقه از فرانسه، منطقه‌ای مرزی است. بلژیک فقط چند کیلومتر دورتر است. این منطقه پرجمعیت است، با تعداد روزافزون خانه‌ها و صنعت گسترده‌ای که از مقادیر زیادی آب استفاده می‌کند. کشاورزی همچنین یکی از مصرف کنندگان عمده آب است، زیرا مناطق بیشتری از فرانسه با تأثیرات دوره‌های خشک غیر فصلی سروکار دارند. نحوه مدیریت مصرف آب در آینده موضوع اصلی بحث است.

یکی دیگر از تأثیرات تغییرات آب و هوایی این است که منظم بودن فصول در حال تغییر است. به علاوه باد‌های ناگهانی می‌توانند وارد شوند و فرانسه شاهد خشکسالی‌های طولانی‌تر و شدیدتر در مناطق بیشتری از کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.