سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش فنی عبور آزادراه اصفهان-شیراز از کلاه قاضی در حال بررسی است

استاندار اصفهان گفت:بدنبال ایجاد اکوتوریسم در مناطق چهارگانه هستیم.

 استاندار اصفهان با بیان اینکه گزارش فنی طرح آزادراه اصفهان- شیراز برای عبور از پارک ملی کلاه قاضی در تهران در حال بررسی است، گفت:بدنبال ایجاد اکوتوریسم در مناطق چهارگانه هستیم.

سید رضا مرتضوی افزود: این طرح آزادراهی از شمال به جنوب کشور برنامه ریزی شده است و اینکه سرعت عملیات اجرایی آن در استان کُند شده بدلیل مسائل محیط زیستی و مجوزات بوده است.

او با بیان اینکه چندین طرح در این طرح برای عبور از پارک کلاه‌قاضی دنبال می‌شود، افزود: یکی از گزینه‌ها عبور آزادراه از یک گوشه مثلثی شکل در منطقه است که گردشگری طبیعت نیز فراهم شود و مسیر را هم عبور دهند و با ایجاد کردن‌پارکینگ‌ها و یک دیوار شفاف، این امکان را فراهم کنند که با پارک کلاه قاضی هم ارتباط بصری ایجاد شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: گزارش‌های فنی برای بررسی به تهران رفته و جلسات کارشناسی آن در معاونت عمرانی استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی انجام‌می شود؛ قطعاً یکی از نگاه‌های ما در این پروژه محیط زیست است، اما متأسفانه مانند حوزه میراث فرهنگی تنها دنبال حفاظت صِرف هستیم درحالی که بسیاری از پارک‌های حفاظت شده خارج از کشور با طرح‌های مختلف ارتباط مردم با طبیعت را فراهم می‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون روی گردشگری طبیعت و درآمدزایی آن کار نشده است، گفت: اکوتوریسم در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده، مشارکت و سرمایه اجتماعی ما را در حفاظت از پارک‌ها بالا می‌برد در حالی که اگر از سرمایه‌های اجتماعی در مناطق استفاده نشود جولانگاه خوبی برای افراد غیر قانونی می‌شود.

او ادامه داد: چرا پارک ملی قمیشلو باید به چند شکاربان و چند شکارچی محدود شود درحالی که بعنوان پارکی که می‌تواند پذیرای مردم باشد برای آنجا باید برنامه تدوین کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نگاه ما به طرحها فنی و علمی است، افزود: پیشنهاد استان اصفهان این است که آزاد راه اصفهان- شیراز از مسیر انتهایی گوشه پارک کلاه قاضی بگذرد تا از آن بزنگاه فرصتی برای ارتباط مردم با طبیعت ایجاد و در آینده سبب درآمدزایی و فرصتی برای اشتغال شود.

مرتضوی اضافه کرد: گزینه دیگر این طرح به روش تونل است که باید در تهران برای این پروژه تصمیم گیری شود.

استاندار اصفهان در ادامه در خصوص مسکن خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این باره سال گذشته قول پیگیری دادیم، اما باید بپرسیم که نمایندگان صنفی رسانه‌ها و خبرنگاران اصفهان چه کردند؟ متوجه شدم که علی رغم تأکیدات من پیگیری مؤثری از سوی تشکل‌های صنفی خبرنگاران صورت نگرفته است.

او ادامه داد: من خود گله‌مند هستم که چرا تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاران استان درباره موضوعی که دغدغه جامعه خبری است، بی اعتنا بودند.

استاندار اصفهان ابراز داشت: آمادگی داریم که در قالب سازوکاری و با توجه به طرح‌هایی که در شهر‌های مختلف استان در حال اجرا است مسکن خبرنگاران را تأمین کنیم.

مرتضوی سپس به ارائه آماری درخصوص وضعیت نهضت ملی مسکن در استان اصفهان پرداخت و گفت: در نهضت ملی مسکن حدود ۴۴۱ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۹ هزار نفر از آنان واجد شرایط بودند و ۴۳ هزار و ۶۸۰ نفر افتتاح حساب کردند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مجموعه زمین‌هایی که در استان به متقاضیان نهضت ملی مسکن تخصیص یافته چهار هزار و ۸۳۹ قطعه است با تعداد واحد‌ها و طبقات مختلف که ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد تاکنون تعیین تکلیف شده است.

اوبا بیان اینکه هم اینک سه هزار و ۵۱۵ طرح فعال داریم، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ هزار نفر از متقاضیان افرادی هستند که ما باید مسکن آنان را در شهرستان اصفهان جانمایی و برای آن‌ها زمین تأمین کنیم.

مرتضوی درخصوص شهر جدید شیخ بهایی توضیح داد: مطالعات شهر چهارم از گذشته در محور کمشچه انجام شده و در حال تکمیل است؛ تاکید ما بر این بوده که مسائل ایمنی، ترافیکی، زمین شناسی و خاک و … مور نظر قرار گیرد از این رو بر کار کارشناسی تاکید و اصرار داریم که شاهد تکرار معضلات تحمیل شده به استان در آینده نباشیم.

استاندار اصفهان درخصوص بیمه خبرنگاران نیز قول پیگیری داد و درخصوص پاسخگو نبودن برخی دستگاه‌ها به رسانه‌های استان، گفت: شورای اطلاع رسانی به تازگی مصوبه‌ای گذرانده که اگر مسئولی مورد سوال قرار گرفت و پاسخگو نبود، خبرنگار از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد این موضوع را مکتوب گزارش کند.

مرتضوی تصریح کرد: اگر مدیری پاسخگو نباشد نمی‌توانیم تحمل کنیم و براساس ارزیابی‌هایی که اخیراً درخصوص مدیران استان انجام دادیم بزودی تعدادی جابه جایی مدیران خواهیم دشت و دلیل آن این است که پاسخگو نبودن مدیران را برنمی‌تابیم.

او همچنین درخصوص قطعی آب شرب در برخی مناطق کلان‌شهر اصفهان و دیگر شهر‌های استان در هفته‌های اخیر گفت: قطعی آب در استان از سال‌های گذشته مطرح بوده و علت آن تک سامانه‌ای بودن شبکه آبرسانی اصفهان بوده است که معضلات متعددی را ایجاد می‌کند.

استاندار افزود: از چند سال قبل به عنوان سامانه دوم کاری انجام شده؛ پارسال اردیبهشت بخشی از سامانه دوم به میزان ۱.۶ مترمکعب بر ثانیه آبگیری شد و اکنون به سه مترمکعب رسیده است.

اوادامه اکنون نباید قطعی آب داشته باشیم، اما به دلیل تک سامانه‌ای بودن و توقف دیگر سامانه‌هایی که به تأمین شرب کمک می‌کرده، شاهد این مشکل هستیم؛ پیگیری‌های بسیاری در این رابطه انجام دادیم، اما یک اشکال استان اصفهان این است که مردم اطلاع ندارند موارد قطعی آب را باید به سامانه ۱۲۲ گزارش کنند و لازم است رسانه‌های استان این نارسایی‌ها را منتقل کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد در مصوبات سفر برای فاز یک سامانه دوم آبرسانی تأمین شد، افزود: بیشترین موارد پیگیری ما درخصوص مباحث آبی استان بوده است.

منبع : مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
زاگرسیان
۱۵:۰۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
ضمن احترام به همه نظرات و مسولان در جانمایی شهرجدید شیخ بهایی باید متذکر شد که شهرهای جدید هر چه بسمت کوهپایه های خوش آب و هوا توسعه یابند در تمام هزینه ها صرفه جویی خواهد شد شهر جدید پنج استان میتواند در اطراف شهر چرمهین و در غربیترین این قسمت از استان باشد در ورودی مسیر اصفهان به خوزستان و با آب و هوایی معتدل تر و بهتر از شهر اصفهان
علی اکبر
۰۹:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
توسعه شهرهای جدید در غرب استان و در کوهپایه های خوش آب و هوای رخ و یا اطراف چرمهین و بهادران یقینا آینده دار و بسیاری از مشکلات فعلی استان هم کاهش میابد از جمله کاهش هزینه ها و افزایش ضریب سلامت و ...
عبدالهی
۰۹:۱۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
کوتاه شدن هر چه بیشتر مسیرهای بین استانی و شهرهای پر جمعیت و کمتر شدن فاصله مرکز تا بنادر جنوبی از مزیت های این طرحهاست که با حصار کشی و دیوار کشی همچون آزادراه ذوب آهن ،نباید این مسیر ترانزیتی و تجاری را افزایش داد
صرفه جویی در عمر و وقت و زمان و هزینه و کاهش استهلاک از مزایای ساخت مسیرهای چند خطه و کوتاه است