سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل

معاون امور استان‌های رسانه ملی و مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل بازدید کردند.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صدا و سیما در بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل گفت: هویت محوری و عدالت گستری ۲ راهبرد اصلی برای دوران تحول صدا و سیما به ویژه حوزه استان‌ها محسوب می‌شود و با کمک گروه‌های نمایشی و پخش سریال تلاش می‌کنیم آداب و رسوم استان‌ها را نشان دهیم.

او با بیان اینکه این موضوع در گیلان با ساخت و پخش سریال «مادر سوجان» انجام می‌شود، افزود: ۶۳ قسمت این سریال تا پایان امسال به روی آنتن خواهد رفت که ویژگی آن استفاده از بازیگران مطرح ملی و استانی است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: نگاه ما فقط به تهران نیست و معتقدیم تهران هم یکی از ۳۰ استان کشور است که در کنار بقیه استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. 

به گفته عابدینی، در بسیاری از استان‌ها و شهر‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و گیلان تهیه فیلمنامه، مراحل پیش تولید و تولید سریال‌ها آغاز شده است و بسیاری از آن‌ها به زودی روی آنتن خواهند رفت.

تولید سریال «مادر سوجان» بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در ۳ فصل تولید شود که در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است. 

داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.