سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبستن کمربند ایمنی، منجر به قطع نخاع و مرگ یک مادر شد 

سرهنگ رضایی گفت: یک خانم به علت نبستن کمربند ایمنی و شدت ضربه وارده دچار قطع نخاع شد و لحظاتی بعد از تصادف جان خود را از دست داد.

سرهنگ رضایی با اشاره به وقوع یک حادثه مرگبار برای خانمی که سرنشین عقب یک دستگاه خودرو بود،  گفت: این خانم میانسال به علت نبستن کمربند ایمنی و شدت ضربه وارده دچار قطع نخاع شد و لحظاتی بعد سر صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

او در این خصوص افزود: بستن کمربند ایمنی یکی از موثرترین روش‌ها است که می‌توان با حساسیت نسبت به آن، میزان مرگ و میر و صدمات تصادفات رانندگی را کاهش داد؛ چرا که علت اصلی بیشتر تصادفات رانندگی از سرعت زیاد، سبقت نا به جا و بی توجهی به جلو ناشی از عجله و شتاب بی مورد و مشغول شدن به تلفن همراه یا مصرف خوراکی هنگام رانندگی ناشی می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان مهم ترین علت نبستن کمربند ایمنی را آگاهی نداشتن گروه‌های مختلف مردم از خطرات و عواقب مربوط به آن بیان کرد و افزود: بستن کمربند ایمنی در حفظ جان خود راننده و کاهش ضربه به سرنشینان جلو و عقب نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین سبب بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

او تصریح کرد: در بسیاری از تصادفات که منجر به مرگ می‌شود، پس از بررسی میدانی در می‌یابیم که متاسفانه راننده یا سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند از این رو باید بدانیم بهای استفاده نکردن والدین از کمربند ایمنی را خود آن‌ها و خدای ناکرده کودکان و نوجوانان بی گناهشان پرداخت می‌کنند و البته  بسیاری از صدمات جسمی وارده به خود و عزیزانمان هرگز قابل جبران نخواهند بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
گناهش پای اون کسایی که از خودرو ملی طرفداری میکنن مگه کمربند میبست سالم میموند