سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار زنجان:

تقویت هویت ملی و دینی نیاز نسل جوان کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تقویت هویت ملی و دینی از نیاز‌های اساسی دانش آموزان و نسل جوان کشور است که باید به آن توجه لازم صورت گیرد.

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:  در حوادث سال قبل دیدیم که دشمن، قشر جوان و نوجوان را هدف قرار داد و با هویت آن‌ها سر و کار داشت و سعی در بی هویت کردن، به انفعال کشاندن و تزریق حس نا امیدی و یاس در آن‌ها نسبت به کشور داشت بنابراین باید مقابل این جنگ ترکیبی و عملیات روانی دشمن برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر کشوری در گرو مولفه‌های مختلفی قرار دارد که یکی از مهمترین آن‌ها سرمایه‌های انسانی است، تاکید کرد: باید قدر این سرمایه‌های خود را بدانیم و در جهت حفظ و صیانت و تقویت باور‌ها و هویت آن‌ها تلاش کنیم چراکه آینده کشور مشروط به تلاش، کوشش و اهتمام این جوانان است.

رفیعی اظهار داشت: استعداد‌های برتر و نخبگان علمی جایگاه ویژه‌ای دارند که نقش آن‌ها نسبت به مولفه‌های دیگر بارزتر است و عامل پیشرفت و هم افزایی در تمام حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تاکیدات زیادی در مبانی دینی خود در خصوص علم آموزی داریم، اظهار داشت: باید توجه ویژه‌ای نسبت به این قشر و شکوفا کردن استعداد‌های برتر و توانمندسازی آن‌ها داشته باشیم که رویداد علمی، تفریحی و مهارتی "برپا" نیز بر این اساس راه اندازی شده است و به صیانت و حفظ این سرمایه‌ها و توانمندسازی و مهارت افزایی آن‌ها کمک می‌کند.

رفیعی گفت: در این رویداد، زمینه‌های آشنایی جوانان با واقعیت‌های دنیا فراهم می‌شود و با ارتباطات و شبکه سازی‌هایی که در این اردو‌ها شکل می‌گیرد، در مسیر و انتخاب بهتری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: رویداد برپا علاوه بر تقویت هرچه بیشتر استعداد‌های علمی دانش آموزان درصدد شکوفاسازی سایر ابعاد علمی، اجتماعی، فرهنگی، شخصیتی و دیگر موارد است تا در مسیر تعالی و پیشرفت کشور قرار گیرند.

معاون استاندار زنجان به اهمیت بالای این رویداد برای آینده استان و کشور اشاره کرد و گفت: خروجی بسیار مثبتی پس از برگزاری اولین رویداد برپا در سال گذشته داشتیم که بسیاری از اهداف تعیین شده برای آن محقق شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: زنجان اولین استانی است که رویداد برپا را در این قالب اجرا می‌کند و به عنوان الگو در بسیاری از نقاط کشور مطرح شده است و امیدواریم این برنامه فراگیر شود و همه استعداد‌های برتر کشور از این زمینه‌ها بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه در محیطی جذاب و با نشاط و با حضور استعداد‌های برتر گلچین شده از مجموع مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: در برنامه امسال ۱۲۰ نفر از استعداد‌های برتر دختر نیز شرکت دارند.

دبیر دومین رویداد علمی، تفریحی و مهارتی "برپا" نیز با بیان اینکه این رویداد با محوریت استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: این رویداد خروجی کمیته راهبری استعداد‌های برتر استان زنجان است و به دانش آموزان نخبه، استعداد‌های برتر، المپیادی ها، رتبه‌های برتر کنکور و دانش آموزان مستعد و مخترع استان می‌پردازد.

فرهود آهنی افزود: سال قبل این برنامه برای طیف ۱۰۰ نفره استعداد‌های برتر پسران اجرا شد و امسال با همکاری مسوولان استان، برنامه هم به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه یافته است و ۱۲۰ نفر از دختران و ۱۲۰ نفر از پسران مستعد طی ۲ هفته پیاپی در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: سال قبل جامعه آماری این رویداد از بین دانش آموزان مراکز استعداد درخشان و المپیادی‌ها انتخاب شده بود که امسال با رعایت عدالت آموزشی و اجتماعی، غربالگری بین تمام دانش آموزن دوره دوم متوسطه انجام شد.

آهنی ادامه داد: در مرحله اول ۴۵۰ دانش آموز به این رویداد معرفی که ۱۲۰ نفر از بین این افراد برای هریک از گروه‌های پسران و دختران انتخاب شدند.

وی گفت: دومین رویداد علمی، تفریحی، مهارتی برپا، امسال از ۱۷ مرداد کلید می‌خورد و تا ۲۰ مرداد دختران و از ۲۴ تا ۲۷ مرداد هم پسران در آن شرکت خواهند داشت.

آهنی با بیان اینکه این رویداد، هر سال یک ایده محوری دارد، افزود: ایده سال پیش رویداد " کار گروهی" بود و ایده امسال "توسعه فردی" است و به این مهم می‌پردازد که بچه‌ها در حوزه برنامه ریزی، انتخاب شغل و تعاملات اقداماتی را انجام دهند و نشست‌های مفیدی نیز در این خصوص با حضور نخبگان و افراد منشاء اثر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال با توجه به فضای موجود، روحیه مثبت و شاد به بچه‌ها تزریق خواهد شد و کار تفریحی و بازی‌های گروهی و مسابقاتی نیز به مجموع برنامه‌ها اضافه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.