سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۱ روستای کلات در معرض رانش سنگ و سیلاب قرار دارند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات گفت: با اجرای مطالعات تخصصی، مشخص شد که ۲۱ روستای این شهرستان در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب قرار دارند.

یدالله افروزی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات با بیان اینکه برای اینکه روستا‌ها از خطر سیل مصون و در امان باشند نیاز به اجرای فوری ۲۵ هزار متر طولی دیوار ساحلی داریم، گفت: هرچند اعتبارات از محل مدیریت بحران استان باید تأمین شود، اما خیلی اندک است، از سویی سهم بنیاد مسکن و آب منطقه‌ای هم بسیار کم می‌شود.

او افزود: با وضعیت تخصیص اعتبارات موجود چندین سال زمان خواهد برد که دیوار ساحلی چند روستا مانند کالو، کرناوه و... به سرانجام برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات بسیار اندک چندین سال طول می‌کشد تا برای در امان ماندن روستا‌ها از خطر سیلاب بتوانیم دیوار‌های ساحلی را اجرا کنیم.

افروزی بیان کرد: می‌طلبد هر چه زودتر اعتبارات لازم برای اجرای دیوار ساحلی تخصیص یابد چراکه همه ساله براثر سیلاب خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی وارد می‌شود.

او در ادامه به وضعیت طرح‌های هادی شهرستان کلات اشاره و تصریح کرد: برای تمامی ۴۷ روستای شهرستان کلات طرح هادی تهیه شده و قبلاً بازنگری ۲۲ روستا نیز انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان مردادماه بازنگری موضعی سایر روستا‌ها به طور کامل انجام خواهد شد، تاکید کرد: طرح‌های ۱۷ روستا را قبلاً انجام داده‌ایم و اکنون آسفالت ۱۵ روستا از محل قیر رایگان در دست انجام است، در مجموع از ۴۷ روستا عملیات ابنیه فنی و اسفالت ۳۷ روستا در دست انجام است.

افروزی در خصوص تأثیر اجرای طرح‌های هادی بر مهاجرت معکوس روستائیان اظهار کرد: مهاجرت به پدیده جهانی تبدیل شده و صرفاً برای آب و نبود شغل نیست و این شامل حال این منطقه هم شده است.

او با اشاره به اینکه نوع نگرش مردم به زندگی تغییر کرده است، افزود: دیدگاه جوانان همه شهری شده و کمتر کسی را می‌توان دید که بخواهد به همراه خانواده‌اش در یک اتاق یا یک ساختمان زندگی کند، همه دوست دارند مستقل باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات خشک‌سالی‌های اخیر را هم در مهاجرت به سمت شهر‌های بزرگ و حاشیه‌های شهر‌ها تأثیرگذار دانست و ادامه داد: سال‌هایی که خشکسالی شدیدتر می‌شود مهاجرت بیشتر است، اما برخی سال‌ها مانند سال ۱۳۹۸ که بارندگی بیشتر و وضعیت محصولات کشاورزی بهتر بوده مهاجرت معکوس بود.

برچسب ها: سیل ، طرح هادی ، کلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.