سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درصد با سوادی استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین جزو استان‌های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین و دبیر شورا ضمن تبیین جایگاه استان در سوادآموزی و ارائه آمار و اطلاعات مربوط به جمعیت بی سوادان استان به افق چشم انداز برنامه‌های سوادآموزی اشاره کرد و خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در راهیابی به اهداف سوادآموزی و سرانجام بخشی به بی سوادی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: استان قزوین با نرخ با سوادی ۹۹.۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزو استان‌های باسواد و ۱۰ استان برتر و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: جذب و پوشش درصد بی سوادان باقیمانده که معادل ۰.۶ درصد است به خاطر پراکندگی زیاد، بی انگیزگی برای آموزش‌های سواد، مسائل معیشتی و خانوادگی و چالش‌های بومی، محلی با مشکلات عدیده‌ای روبروست.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در این میان شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به ریاست استاندار مرجع بسیار قوی برای هم افزایی ظرفیت‌ها و مساعی در راستای اهداف سوادآموزی خواهد بود.

وی افزود: اینک به برکت حضور انقلابیون و جهادگران دردولت جمهوری اسلامی ایران و نگاه ارزشمند به فعالیت‌های جهادی بر آن هستیم تا با راه اندازی پویش سوادیاران جهادی و استفاده از ظرفیت‌های جهادی بزرگی که در نهادهایی، چون تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، سازمان‌های مردم نهاد زیر مجموعه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونت جوانان سازمان ورزش و جوانان هستند در امر ترویج خدمات سوادآموزی، پالایش و شناسایی بی سوادان روستاها، محله‌ها به منظور واقعی سازی آمار بی سوادن استان، جذب بی سوادان و پشتیبانی از آموزش‌های سواد و جلوگیری از پدیده نو بی سوادی گام‌های موثری برداریم.

سیاهکالی مرادی خاطر نشان کرد: نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به منظور آگاهی بخشی و پخش برنامه‌های آموزشی سواد، انتشار اخبار و خدمات سوادآموزی و فرهنگ سازی در این خصوص بسیار ارزنده و کارساز خواهد بود.

مهرابی رییس اداره سوادآموزی استان به تشریح اقدامات، عملکرد و برنامه چهارساله سرانجام بخشی به سوادآموزی پرداخت.

در پایان از مسئولین موسسه نابینایان و کم بینایان استان که درتهیه و تولید محتوای چاپی کتاب بخوانیم و بنویسیم (۱) (پودمان یک) و کتاب رستگاری (پودمان پنج) از سری کتاب‌های دوره سوادآموزی پودمانی با سواداموزی استان همکاری مستقیم داشتند تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.