سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۷۴ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اعتبارات تملک دارئی داخل استانی این دانشگاه امسال نسبت به سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است.

حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: افزایش جذب اعتبارات تملک دارایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نویدبخش حرکت سریعتر نظام سلامت استان در مسیر تحقق عدالت در سلامت است.

وی برقراری انضباط مالی و افزایش جذب اعتبارات ملی و استانی را ۲ رویکرد مهم این دانشگاه برای کاهش فاصله شاخص‌های سلامت استان با متوسط کشوری برشمرد و گفت: اتخاذ این ۲ رویکرد تا کنون نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اعتبارات تملک دارایی ملّی این دانشگاه نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی اعتبارات مورد نیاز برای انجام امور جاری و توسعه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان باید از محل درآمد‌های اختصاصی این مراکز و یا اعتبارات تملک دارایی تامین شود، امّا میزان درآمد‌های اختصاصی واحد‌های تابعه این دانشگاه بدلیل ضعف بنیه اقتصادی مردم قابل توجه نیست و به همین دلیل در کنار اعمال صرفه جوئی در هزینه‌ها به دنبال افزایش جذب اعتبارات متمرکز و غیر متمرکز از خارج استان و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین سلامت هستیم.

غزنوی انتقال واقعیت‌های محیطی و جلب نظر برنامه ریزان بودجه‌ای کشور به شرایط خاصّ سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: نگاه عدالت محور دولت خدمتگزار فرصت مناسبی برای رفع بسیاری از تنگنا‌های اعتباری واحد‌های ارائه دهنده خدمات در استان سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: امید داریم تا نتایج اقدامات و بررسی‌های کارشناسی که در این زمینه صورت گرفته است در سفر استانی آتی ریاست محترم جمهور به استان به صورت مصداقی و بتا جزئیات کارشناسی طرح شده و به تصویب برسد.

غزنوی بیان کرد: اعتبارات تملک دارئی استانی و ملّی که توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جذب شده است برای ساخت و تعمیر خانه‌های بهداشت، تعمیر و جایگزینی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی، خرید تجهیزات پیشرفته تشخیصی و توسعه فضای پارک علم و فناوری و پژوهش‌های پزشکی هزینه خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.