سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سیل به دامداران فاروج و اراضی کشاورزی شیروان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیلاب در شب گذشته خسارت زیادی به زمین‌های کشاورزی شهرستان شیروان و دام‌های فاروج وارد کرد.

 غلامرضا شفیق گفت: در سیلاب اخیر در شهرستان فاروج ۷۰ راس دام تلف شد،  البته هنوز خسارت اولیه برآورد نشده است.

وی افزود: شدت سیل در روستای مشهد طراقی شیروان به حدی بود که اکثر زمین‌های باغی و زراعی و صیفی جات، به طور کامل زیر سیل رفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در روستای مشهد طراقی شیروان، دو خانم ۶۰ و ۸۰ ساله، در باغ انگورمحصور ماندند و در سیل، جان باختند.

شفیق گفت: در مناطق مشهد طراقی علیا و سفلی، آب و برق و گاز، قطع شده بود که با کمک نیرو‌های امدادی، برق این مناطق وصل شد، ولی همچنان به مردم با تانکر آب رسانی می‌شود. 

وی افزود: در بخش قوشخانه شیروان هم سیل ۳ خودرو را با خود برد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: در شهرستان رازوجرگلان هم بر اثر سیلاب به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد شد و راه ارتباطی بجنورد - رازوجرگلان که مسدود شده بود با کمک نیرو‌های خدمات رسان بازگشایی شد.

غلامرضا شفیق افزود: راه روستایی داشلی قلعه بخش غلامان نیز با کمک نیرو‌های خدمات رسان بازگشایی شد.

شش تیم از امدادگران جمعیت هلال احمر در ساعات اولیه بحران در روستا‌های سیل زده مشهد طراقی علیا و مشهد طراقی سفلی شیروان، بسته‌های غذایی توزیع کردند و با همکاری دیگر دستگاه ها، برق، گاز و این روستا‌ها وصل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت تاکنون به ۲۰ خانوار شیروانی سیل زده و آسیب دیده امدادرسانی کردند.

ابوالفضل محبان افزود: ۲۶ امدادگر و نجاتگر و نیروی عملیاتی در این عملیات مشارکت کردند.

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.