سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنا در سد و تاسیسات آبی مهاباد ممنوع است

شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است و در صورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

هر سال با شروع فصل گرما بسیاری از مردم با وجود محدودیت‌ها، در سد مهاباد شنا می‌کنند، اما به دلیل نداشتن مهارت کافی با خطر مرگ همراه می‌شوند.

با وجود هشدار‌های آب منطقه‌ای آذربایجان غربی و امور آب مهاباد مبنی بر ممنوعیت ماهی‌گیری و شنا، در حاشیه‌های این سد تعداد زیادی از شهروندان را می‌توان دید که ساعت‌ها در داخل آب به شنا و تفریح می‌پردازند.

 برخی از شناگران مهارت بسیار بالایی در شناکردن دارند و حتی مسیر یک کیلومتری ساحل غربی تا شرقی سد را با شناکردن می‌پیمایند و برخی دیگر تا وسط یا میانه‌های سد می‌روند و بر می‌گردند.

هر چند کسانی که در داخل سد شنا می‌کنند تا حدودی با مهارت‌های حفظ تعادل داخل آب آشنا هستند، اما اگر گرفتگی عضله پا، سکته‌های مغزی و قلبی در داخل آب اتفاق بیافتد یا شناگری که مهارت کافی در شنا نداشته باشد، احتمال غرق شدن وجود دارد.

بسیاری از افراد، سد را مشابه استخر‌ها می‌دانند درحالی که در لایه‌های پایینی آب سد‌ها مکش وجود دارد و رهاسازی آب در ایام تابستان هم به این مکش اضافه می‌کند و خطر کشش و غرق شدن را افزایش می‌دهد.

مسئولان می‌گویند: شنا کردن در سد مهاباد ممنوع است و در صورت بروز هرگونه اتفاق شرکت آب منطقه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد.

سد مهاباد نزدیک‌ترین سد به شهر در سطح جهان محسوب می‌شود که جاذبه‌ای گردشگری برای مردم شهر و البته بسیاری از مسافرانی است که به این شهر سفر می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.