سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت پرو‌ژه انتقال آب کشاورزی منتظر سرمایه گذار بخش خصوصی

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای دو هزار نفر خبر داد.

غلامرضا ذاکری گفت: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد هشت پروژه تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی و احداث شبکه فرعی آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و ۷۲۰ هکتار در دست اجرا دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح ۴۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح ۳۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره گله گرد در سطح ۶۰ هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح ۲۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح ۱۹۰ هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح ۱۷۰ هکتار است.

وی افزود: هشت طرح در سطحی حدود چهار هزار و ۷۰۰ هکتار در دست اجرا است که برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


بیشتر بخوانید


غلامرضا ذاکری یادآور شد: اجرای طرح‌های قابل‌واگذاری، ز مینه اشتغال دو هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌صورت حداقل سالیانه ۶۰ هزار تن دارد.

ذاکری توضیح داد: این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۵۰ درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

برچسب ها: انتقال آب ، بخش خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عبدالهی
۱۹:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
شهرستان کوهرنگ بختیاری بتنهایی ده درصد آب کشور را دارد و پر آب ترین شهرستان غیرشمالی ایران واقع در زاگرس مرکزی است
و سرچشمه سه رود ملی کارون و زاینده رود و بخشی از دز است
قسمتی از انتقال آب حوضه به حوضه به پشتهای این شهرستان همچون پشت زرین انتقال داده شود و مسولان و نمایندگان استان و کشور وزارت آب و نیرو از این حق مسلم مردمان این خطه را داده و برای آبرسانی به این دشت شهرستان سرچشمه تلاش کنند
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
از سد کارون چهار بفکر انتقال آب به دشتهای استان باشید