سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق بیش از ۱۲۸ میلیون دُز واکسن طیور در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۱۲۸ میلیون دُز واکسن طیور مرغداری‌های صنعتی و سنتی در استان طی سال جاری علیه بیماری‌های پرندگان تزریق شد.

مهدی جلوخانی  مدیرکل دامپزشکی استان گفت: امسال ۱۲۸ میلیون دُز واکسن در مرغداری‌های صنعتی و ۲۴۵ هزار دُز نیز در مرغداری‌های سنتی (روستایی) تزریق شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون‌های دوره‌ای دام و طیور در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و حفظ امنیت غذایی جامعه، اظهار کرد: دامپزشکان استان قزوین به منظور پیشگیری از بروز بیماری در مرغداری‌ها ۱۳ هزار مورد نمونه برداری جهت آزمایش از این مکان‌ها داشتند.

این مسوول با بیان اینکه هزار و ۴۳۰ مورد مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع پرورش مرغ صنعتی قزوین به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در همین رابطه چهار میلیون دُز واکسن علیه این بیماری بین طیور موجود در مرغداری‌های استان تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین افزود: با پایش‌های بهداشتی انجام شده خوشبختانه هیچ موردی از ابتلای طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در سالیان گذشته خسارات هنگفتی را به صنعت مرغداری و امنیت غذایی جامعه وارد کرد، مشاهده نشده است.

 بیش از ۲ میلیون دام در استان قزوین واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه گفت: ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار راس انواع دام سبک و سنگین طی سال جاری علیه بیماری‌ها در استان واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: از این میزان ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار راس مربوط به دام‌های سنگین (گاو و گوساله) و ۱۳۴ هزار راس نیز به دام‌های سبک شامل گوسفند و بز اختصاص داشته است.

این مسوول با بیان اینکه واکسن آبله، بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله واکسن‌های تزریقی به دام‌ها بوده است، اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌های یاد شده از سوی دامپزشکان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و به شکل رایگان انجام شد.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین سه هزار و ۷۳۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری به طور رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: در این مدت همچنین ۳۸۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۹ هزار راس دام سنگین در استان قزوین به طور بهادار از سوی بخش خصوصی واکسینه شدند.

 
  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.