سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان رایگان بیماران توسط پزشکان جهادگر

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از اعزام یک گروه پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم باغملک و ویزیت و درمان رایگان بیش از ۴۰۰ بیمار خبر داد.

عبدالرضا جانگران نژاد گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان طبق برنامه‌ای هر ماه و به صورت منظم گروه‌های پزشکی را به مناطق محروم از پیش شناسایی شده اعزام می‌نماید.

او می‌گوید: بیمارانی که با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و ویزیت از سوی پزشکان عمومی نیاز به تخصص و فوق تخصص داشته باشند، با دریافت یک کارت می‌توانند به صورت رایگان از خدمات گروه پزشکان جهادی تخصصی و فوق تخصصی بهره‌مند شود.

جانگران نژاد ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی نیز در یک روز مشخص که معمولا روز‌های جمعه به دلیل فراغت متخصصان است، گروه پزشکی را به منطقه اعزام می‌نماید و اگر نیاز به دارو باشد نیز رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 به گفته او اگر بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و در بیمارستان‌های دولتی از سوی جراحان به صورت داوطلب رایگان عمل می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: این سازمان سعی دارد که این دوره‌های پزشکی جهادی را به صورت تکراری و گردشی انجام دهد که «خوشبختانه» پزشکان متخصص و فوق متخصص نیز در این زمینه همکاری لازم را دارند.

محمد افکارده رئیس شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: حدود یک هفته است که در تلاشیم تا پزشکان بتوانند در مکانی مناسب خدمات رایگان به مردم بخش میداود ارایه دهند و امروز محقق شد.

او می‌گوید: از یک هفته گذشته گروه‌های پزشکی در میدواد شروع به غربالگری بیمارانی کردند که نیاز به خدمات درمانی داشتند و پس از شناسایی برای معاینه رایگان به بسیج جامعه پزشکی ارجاع شدند.

افکارده گفت: این خدمت که امروز از سوی بسیج انجام می‌شود بسیار ارزنده است، زیرا از روستا‌های اطراف نیز که نیاز به خدمات تخصصی داشتند به این مرکز مراجعه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.