سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل شبکه بزرگراهی شمال سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتباراست.

 عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هست که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.

وی گفت: با وجود گرمای بی سابقه هوا و تعطیلی چند روزه اخیر در کشور تحت تاثیر این پدیده، طرح‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان تعطیل نشد و این پروژه‌ها با سرعت مراحل اجرایی خود را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل به ویژه بزرگراه هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل تسریع در تکمیل طرح‌های راه‌سازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیر گرمای بی سابقه و بدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راه‌سازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در مسیر را زابل- میلک در دستورکار قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با یادآوری عقب ماندگی این استان در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گفت: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و با اختصاص این منابع گام‌های جدی در تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کنار اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگراهی با جذب سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان شاهد توسعه و جهش ویژه‌ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.

اکبری ساخت بزرگراه را یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در یک منطقه دانس و افزود: برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان اضافه کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.