سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 ۳۰ درصد از جوجه ریزی استان قزوین به نژاد آرین اختصاص یابد

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۳۰ درصد از جوجه ریزی مرغ در این استان باید در راستای تحقق برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به نژاد آرین اختصاص یابد.

 یوسف جلوخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست هماهنگی برای توسعه مرغ نژاد آرین گفت: این میزان جوجه ریزی بیش از یک میلیون قطعه مرغ نژاد آرین را شامل می‌شود.

وی افزود: با هدف حمایت از تولیدکنندگان مرغ نژاد آرین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است تا تامین نهاده این واحد‌های تولیدی به شکل اعتباری و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام صورت پذیرد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از آنجایی که مرغداران ستون‌های اصلی تحقق برنامه توسعه مرغ آرین هستند، اتحادیه باید برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها در سطوح تولیدکننده‌ها اهتمام ویژه‌ای لحاظ کند.

جلوخانی اضافه کرد: ایران جز هشت کشور دارای مرغ لاین است که نژاد آرین مختص به کشور ما بوده و به عنوان یک ذخیره ژنتیکی استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با تعامل و همکاری بسیاری خوبی که بین سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و تولید کنندگان وجود دارد، به طور حتم در آینده نزدیک شاهد افزایش تولید و مصرف مرغ نژاد آرین در جامعه خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.