سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایستگان و نخبگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پا پیش بگذارند

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از افراد نخبه که شایستگی لازم را دارند خواست تا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شوند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: از افرادی که در خود توانایی خدمت در مجلس شورای اسلامی را می‌بینند و صلاحیت آن را دارند می‌خواهیم داوطلب شوند و اعتقاد داریم این جایگاه نه تنها حق افراد صلاحیت دار است بلکه به عنوان یک دین روی گردن آن هاست.

او افزود: فرآیند پیش ثبت نام در انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد شروع و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد و ثبت نام نهایی از ۲۷ مهر شروع و تا ۷ روز ادامه دارد.

طالبی بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط در سنین بین ۳۰ تا ۷۵ سال می‌توانند با مراجعه به درگاه وزارت کشور به نشانی www.keshvar.moi.ir پیش ثبت نام کنند.

شرایط و ممنوعیت‌های پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 

 طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: مدارک و مراحل مورد نیاز برای پیش ثبت نام شامل تکمیل فرم اطلاعات در درگاه، بارگذاری آخرین مدرک تحصیلی معتبر، بارگذاری تصویر کارت خدمت وظیفه و یا کارت معافیت دائم، تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا از مشاغل مشمول ماده ۲۹، نداشتن اقامت دائم در کشور دیگر و وضعیت کیفری فرد است.


بیشتر بخوانید


او افزود: همچنین افرادی که اقامت دائم و یا تابعیت کشور دیگر دارند و یا تبعه‌ کشور دیگر هستند امکان ثبت نام ندارند.

طالبی بیان کرد: افراد جانباز و یا افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند این امتیاز برایشان به منزله یک مدرک تحصیلی حساب می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: ما به عنوان مدیر انتخابات وظیفه داریم در بحث مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات نظارت داشته باشیم و با توجه به اینکه دشمن به دنبال این است تا مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات را به خطر اندازد از مردم شریف استان می‌خواهیم در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.