سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موحدیان، برای سومین سال بر صندلی ریاست شورای اسلامی شهر مشهد تکیه زد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد امروز، شنبه برای سومین سال حسن موحدیان را با هشت رای به ریاست این شورا انتخاب کردند.

انتخابات تعیین رییس، هیات رییسه و کمیسیونهای شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر برگزار شد.

"مهدی ناصحی"، "حسن موحدیان" و سید "ابراهیم علیزاده" در این انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست اعلام آمادگی کردند که ناصحی قبل از آغاز رای گیری انصراف خود را اعلام و حسن موحدیان با هشت رای رییس شورا شد.

"مجید طهوریان عسکری"، "موسی الرضا حاجی بگلو" و "ایمان فرهمندی" در انتخابات نایب رییس شورای شهر مشهد اعلام کاندیداتوری کردند که حاجی بگلو انصراف داد و ایمان فرهمندی به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شد.

"فاطمه سلیمی و مجید دبیریان" نیز برای پست منشی اول اعلام کاندیداتوری کردند که سلیمی انتخاب شد و برای پست منشی دوم نیز "حسن کریمدادی" به عنوان تک کاندید عهده دار این پست شد.

همچنین برای تصدی سمت خزانه داری شورا هم "سید ابراهیم علیزاده "نامزد و خزانه دار شورا شد و از بین " فاطمه سلیمی" و "موسی‌الرضا حاجی بگلو" اعضای شورا، حاجی بگلو را به عنوان سخنگوی این شورا انتخاب کردند.

همچنین در این جلسه اعضای کمیسیونهای شورای اسلامی شهر مشهد برای سومین سال فعالیت این شورا انتخاب شدند.

حواشی انتخابات هیات رییسه شورای شهر مشهد

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد قبل از انجام رای گیری در این نشست اظهار کرد: در نامه‌ای با هشت امضا خواستار تعویق جلسه انتخاب هیات رییسه شدیم که رسیدگی نشد اما می خواهیم انتخاب رییس و هیات رییسه در یک تعرفه و به صورت کامل و همزمان انجام شود.

موسی‌الرضا حاجی بگلو خاطرنشان کرد: در جلسه داخلی موافقت شد که موحدیان دیگر به عنوان رییس شورا کاندید نشوند که امروز باز اعلام کاندیداتوری شد، اگر بحث وحدت است باید انتخابات به تعویق افتد تا انتخابات با رای حداکثری انجام شود.

حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: ابتدا باید انتخابات رییس شورا به صورت تک برگی برگزار شود.

مجید طهوریان عسکری دیگر عضو شورا نیز گفت: قرار است ۲ سال دیگر کنار هم کار کنیم، این خواسته منطقی است که انتخابات هیات رییسه به صورت همزمان برگزار شود.

سرانجام پس از این مذاکرات و قبل از رای گیری پیشنهادی مبنی بر خروج دستور کار انتخابات هیات رییسه شورا از دستور کارهای جلسه علنی امروز ارائه و بررسی شد که این پیشنهاد رای نیاورد.

قرار بود ۱۳ مرداد ماه جلسه انتخاب هیات رییسه شورا برگزار شود که این نشست پس از تشکیل به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو شد و تنها ۹ عضو شورا در جلسه حضور یافتند.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ۱۵ عضو دارد که در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با رای شهروندان مشهدی به مدت چهار سال مدیریت امور شهری این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی را بر عهده گرفتند.

برچسب ها: شورای شهر ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.