سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کاشان: ایران بزرگترین قدرت منطقه است

امام جمعه کاشان گغت: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون قدرت برتر و کم نظیر منطقه است و این را همه کشور‌های جهان به خوبی درک کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در آیین نماز جمعه این هفته کاشان گفت: اگرچه هم اکنون مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و مردم با گرانی روبرو هستند، ولی باید دانست ایران اسلامی به کشوری سربلند و با نفوذ در جهان تبدیل شده که به هیچ کشوری وابسته نیست و روی پای خودش ایستاده است.

وی افزود: علت اینکه ایران هم اینک حرف نخست را در منطقه می‌زند همبستگی و اتحاد مردم است که در هر زمانی که لازم باشد به صحنه آمده و دسیسه‌ها و رجزخوانی دشمنان را نقش برآب می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد وخطاب به کسانی که موضوع حقوق بشر را مطرح می‌کنند، گفت: احکام و حقوق اسلامی برای به کمال رساندن مردم و جامعه است؛ اسلام دولت‌ها و جامعه را نقد می‌کند و آن‌ها نیز باید پاسخگو باشند که با حقوق بشر و حقوق مردم و کودکان چه کرده‌اند.

امام جمعه کاشان افزود: ما مدعی خون‌های به‌ناحق ریخته شده در این سال‌ها در کشور‌های مختلف هستیم و باید مدعیان حقوق بشر پاسخگو باشند.

وی به سالروز بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن اشاره کرد و گفت: کسانی مدعی حقوق بشر هستند که خود بمب درست کرده و بر سر مردم ریخته‌اند و همواره این‌گونه بوده که تمدن غربی هرجا مداخله کرده برای مردم مشکل‌ساز بوده است.

خطیب نماز جمعه کاشان گفت: غربی‌ها و تمدن غرب مردم دنیا را به خاطر جعل و فقر مورد آزمایش قرار می‌دهند، اما اسلام با این اقدام مخالف بوده و ایثار، فداکاری و هم‌نوع‌خواهی را می‌خواهد که اوج عرفان اسلام را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.