سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت همدان:

وظیفه مردم توجه به اصل صرفه جویی در مصرف آب است

امام جمعه موقت همدان گفت: وظیفه مردم مصرف بهینه، پرهیز از اسراف و توجه به اصل صرفه جویی در آب، این نعمت الهی است.

حجت الاسلام حسن طاهری در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان گفت: بحران آب در همدان با یک کار جهادی و با حمایت دولت، تدبیر استاندار و دستگاه‌های مختلف اجرایی و متولی رفع شد و امروز شهروندان مشکلی در زمینه تأمین آب ندارند.

او گفت: بحران آب که امروزه به مشکلی نه تنها در ایران بلکه به عنوان مشکل جهانی تبدیل شده است و باید در مصرف آن بسیار رعایت کنیم تا اسرافی صورت نگیرد.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه همدان گفت: امروزه هجمه‌ها و دشمنی‌ها علیه اسلام و انقلاب زیاد شده است

حجت الاسلام طاهری با اشاره به مهمترین اهداف قیام و نهضت خونین کربلا نیز گفت: یکی از اهداف اساسی این قیام اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که باید به مناسب‌ترین شکل آن را انجام دهیم.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه باید خالصانه عزاداری کرد، گفت: در کربلا تبعیض نبود و بین یاران امام حسین(ع) ۱۵ برده وجود داشت و آن حضرت تفاوتی بین آن‌ها و حضرت علی اکبر(ع) نگذاشت.

طاهری گفت: کم یا زیاد بودن نشانه حقانیت نیست چرا که امام حسین(ع) و یارانش ۷۲ نفر بودند و باطل نیز ۳۰ هزار نفر، اما حق ماندنی شد، همیشه در جبهه حق باشید که حق ماندنی و باطل رفتنی است.

او، احسان را یکی از ویژگی‌هایی دانست که موجب تقرب به خداوند می‌شود و گفت: احسان به پدر و مادر از جمله مواردی است که نزد خداوند محبوب است و حتی پس از فوت آن‌ها نیز می‌تواند از طریق خیرات ادامه داشته باشد

حجت الاسلام طاهری تکبر، ایجاد فساد کردن، خوردن مال مردم و اسراف را از ویژگی‌هایی دانست که موجب دوری از خداوند و مبتلا شدن به شر در دنیا و آخرت می‌شود.

پس از اقامه نماز جمعه، مردم مومن و خداجوی شهر همدان در حمایت از اجرای امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت ادامه این فرمان الهی راهپیمایی کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.