سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۷ مهاجر افغانستانی در پاکستان بازداشت شدند

شورای مهاجران افغانستان در پاکستان از بازداشت بیش از ۱۷ مهاجر کشور از سوی پولیس پاکستان در اسلام‌آباد خبر داد.

 

نماینده مهاجران افغانستان در پاکستان می‌گوید برخی از مهاجران کشور با وجود داشتن گذرنامه و ویزا از سوی پولیس پاکستان بازداشت شده‌اند.

میراحمد رئوفی، رئیس شورای مهاجران افغانستان مقیم اسلام‌آباد از بازداشت بیش از ۱۷ مهاجر کشور از سوی پلیس پاکستان در اسلام‌آباد خبر داد که شماری از آنان با ضمانت رها شده‌اند.

در همین حال، شماری از مهاجران کشور در پاکستان می‌گویند با آنکه گذرنامه و ویزا داشتند، بدون دلیل از سوی پلیس پاکستان بازداشت شده‌اند.

همزمان با این، وزارت مهاجران و عودت کنندگان با تأکید بر سیاسی نکردن موضوع مهاجران افغانستانی در پاکستان، می‌گوید که کشورهای میزبان نباید با مهاجران خلاف اصول اسلامی و قوانین بین‌المللی برخورد کنند.

عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفت: «پاکستان کشور همسایه ماست و افغانستانی هایی که در آن‌جا رفته‌اند برای سپری کردن زندگی باامن رفته‌اند. باید به آن‌ها به حیث مهاجر دیده شود و حقوقی که در اصول و قوانین بین‌المللی برای مهاجران داده شده، برای شان داده شود.»

این در حالی‌است که کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان گفته بود که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در پاکستان هستند که از این میان، ۳۰۰هزار تن آنان مدارک قانون ندارند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.