سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کارگاه آموزشی جوار صنعت در نیروگاه بندرعباس

کارگاه آموزشی جوار صنعت در نیروگاه برق بندرعباس راه اندازی شد.

 داریوش محمودی مدیر عامل نیروگاه بندرعباس در این مراسم گفت: این مرکز جوار صنعت شامل کارگاه‌های مکانیک، تراشکاری، شکل دهی به فلزات، کالیبراسیون (اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تأیید شده است) و سایز خدمات فنی و مهندسی است.

 محمودی با بیان اینکه این کارگاه میتواندگام موثری برای تربیت و رشد دانش آموزان و هنرجویان داشته باشد گفت: هنر جویان در این کارگاه‌ها می‌توانند با گذراندن درس‌های تئوری مهارت‌های فنی را در محل اصلی کار فرا گیرند.

او گفت: این افراد در آینده می‌توانند به صورت مستقل اشتغالزایی داشته باشند و یا جذب صنایع بزرگ استان شوند.

محمد بذرافشان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ایجاد مراکز جوار صنعت به ارتقا حوزه آموزش و مهارت کارکنان شاغل و همچنین افراد جویای آموزش و مهارت کمک می‌کند.

بذرافشان گفت: افرادی که در این کارگاه‌ها مهارت کسب کرده اند با شرکت در آزمون سنجش می‌توانند گواهی نامه مهارت دریافت کنند.

او گفت: تا پایان سال هم ۱۰ مرکز جوار صنعت در استان راه اندازی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت نفت به امضا رسیده در ۲ سال آینده برای ۵۰۰ نفر در ۵ حوزه نفتی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که درصد بکارگیری این افراد در وزارت نفت زیاد است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز دراین مراسم گفت: یکی از مشکلاتی که تاکنون ما در استان داشتیم دانش آموختگانی بود که بازار کار در استان نداشتن و همزمان با افزایش فارغ التحصیلان درصد بیکاری نیز در استان افزایش پیدا می‌کرد.

 دوستی گفت: با راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت بخش بزرگی از این مشکلات در استان حل می‌شود.

او با اشاره به راه اندازی ۲۷ هنرستان جوار صنعت در هرمزگان گفت: مهر سال گذشته ۱۲ هنرستان و مهر ماه امسال نیز ۱۵ هنرستان جوار صنعت در استان راه اندازی می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: گام نهایی هم اتصال فارغ التحصیلان به صنایع است که به زودی شغل هنرآموزان در برخی صنایع تضمین می‌شود.

مهدی دوستی در خصوص رشد اقتصادی استان نیز گفت: هرمزگان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۸۸ درصدی اقتصادی مقام اول را در کشور کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.