سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره برداری رسید.

رئیس مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این مرکز به منظور آسان سازیِ آشناییِ فن آفرینان، گروه‌های دانشجویی و دانش آموختگانِ مهندسی پزشکی با فناوری و تولید این تجهیزات در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

فرزانه کلاهدوزان اضافه کرد: از ظرفیت تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها غیر قابل استفاده هستند، مثل دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق جراحی هم در این مرکز مهارتی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و مهندسی معکوس استفاده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روندِ تولید علم در کشور الان مناسب است، ولی باید افزایش یابد، گفت: سرعت تولید علم در عرصه پزشکی حدود هشت و ۳۳ صدم است و در جایگاه ۱۵ تولید علم در دنیا قرار داریم.

یونس پناهی اضافه کرد: از دانشجویان در حوزه پژوهش و از دانشمندانِ یک درصد و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی به طور ویژه حمایت می‌کنیم.

او  با بیان اینکه فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی کشور را در حوزه سلامت به نیاز‌ها گره زده ایم، گفت: نیاز‌های کشور را در حوزه مواد اولیه، دارو، تجهیزات مصرفی و پزشکی برآورد و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و تأکید کرده ایم در این بخش‌ها برای تبدیل علم به فناوری، فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور، حدود ۸۰۷ مرکزِ تحقیقاتِ دانشگاهی، ۳۹ مرکز تحقیقات غیر دانشگاهی و ۴۰ مرکز تحقیقات غیر دولتی و بیش از صد مرکز تحقیقاتیِ در حال اخذِ مجوز در حوزه سلامت فعالیت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.