سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۴۵۰۰ بازرسی بهداشتی در دهه نخست محرم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید بازرسی‌ها از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با هدف حفظ سلامت عزاداران در ماه‌های محرم و صفر، خبر داد.

عباس رضائیان زاده گفت: برای حفظ سلامت عزاداران و پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بازرسان بهداشت محیط با انجام بیش از ۴۵۰۰ بازدید در دهه نخست محرم، شیوه نامه‌های بهداشتی را کنترل و بر رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری سید شهیدان نظارت کردند.

او افزود: این بازدید‌ها از اماکن متبرکه، مساجد، زیارتگاه ها، هیات‌های مذهبی، حسینیه ها، موکب‌ها و دیگر اماکن عمومی در ساعات اداری و غیر ادرای انجام شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ۹۲۳ مورد نظارت بر توزیع نذورات و هزار و ۸۱۷ مورد سنجش عوامل محیطی و کیفیت مواد غذایی با استفاده از تجهیزات سنجش پرتابل انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از نظارت گسترده بر شبکه توزیع آب آشامیدنی در این ایام خبر داد و گفت: بازرسان بهداشت محیط با انجام ۳۳۶ مورد نمونه برداری میکروبی و هشت هزار و ۵۴۲ مورد کلرسنجی، نظارت کاملی را بر سلامت آب داشتند.

به گفته دکتر رضائیان زاده وجود تهویه مناسب در هیات‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم به طور مستمر بررسی و بر دفع پسماند‌ها به شیوه بهداشتی و شست و شو و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی نظارت شده است.

او، آموزش ۲۰۹ همیار سلامت معرفی شده از سوی موکب‌ها و پاسخ گویی به ۲۴۷ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ را از دیگر اقدامات بازرسان سلامت محیط عنوان کرد که به منظور حفظ سلامت شهروندان و عزاداران حسینی انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.