سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور اطفای حریق در تالاب امیرکلایه لاهیجان

کارگاه آموزشی و مانور اطفای حریق در تالاب امیرکلایه لاهیجان برگزار شد.

علی امیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان از برگزاری کارگاه آموزشی و مانور اطفای حریق برای روسای ادارات و پاسگاه‌های محیط بانی و کارشناسان این اداره خبر داد.

او گفت: به منظور آمادگی مقابله با حوادث آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، کارگاه آموزشی و مانور اطفای حریق برگزار شد.

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان افزود: با توجه به گرمای هوا و پوشش گیاهی در مناطق و به تبع آن افزایش احتمال وقوع آتش‌سوزی در زیستگاه‌ها و همچنین حساسیت و اهمیت تالاب‌ها و تهدید جدی آتش‌سوزی، لزوم آشنایی هر چه بیشتر با روش‌های مقابله با این گونه حوادث احساس می‌شود.

به گفته امیری، بیشتر این حوادث بر اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری و یا گاهی به علت سوزاندن پوشش گیاهی تالاب یا مزارع اطراف به وقوع می‌پیوندد.

او تصریح کرد: در هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری، بخشداری و شورای بخش رودبنه، ادارات منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، بسیج، دهیاران و شورای روستا‌های حاشیه تالاب، یگان حفاظت و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با روش‌های مقابله با آتش‌سوزی در زیستگاه‌ها در این کارگاه آموزشی بیشتر آشنا شدند.

رئیس اداره محیط زیست لاهیجان همچنین گفت: این دوره آموزشی با تدریس کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در تالاب امیرکلایه لاهیجان برگزار شد.

امیری همچنین گفت: در این دوره، مطالبی مفید و ارزشمند در زمینه انواع حریق و نحوه اطفای آن و استفاده انواع تجهیزات و خاموش‌کننده‌های آتش و کاربرد آن‌ها آموزش داده شد.

در پایان نیز با حضور اعضای حاضر مانور اطفای حریق نیز در منطقه به اجرا در آمد.

تالاب امیرکلایه در بخش شیرجوپشت در شمال لاهیجان و در ۲۸ کیلومتری شمال غربی لنگرود در نزدیکی جاده بندر کیاشهر (حسن کیاده) به لنگرود قرار دارد و یکی از تالاب‌های منحصر به فرد استان گیلان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.