سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و تاجیکستان مطرح شد؛

دعوت رئیس جمهور تاجیکستان از رئیسی برای سفر به دوشنبه

وزیر امور خارجه تاجیکستان در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از طرف امامعلی رحمان از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دوشنبه دعوت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۱۰ مرداد  تلفنی درباره مناسبات دوجانبه گفتگو کردند.

وزرای خارجه ایران و تاجیکستان ۲۴ فروردین سال جاری در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده بودند. وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با امیرعبداللهیان در سمرقند بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امروز، ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور تاجیکستان، به روابط دوستانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته که این روند رو به رشد در روابط باید ادامه یابد.

امیرعبداللهیان سفر رئیس جمهور ایران به دوشنبه و متقابلا سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران را دو نقطه تحول مهم در روابط دو کشور خواند و بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در ایران، تعداد قابل توجهی سند مشترک همکاری به امضا رسیده که با پیگیری دو دولت باید به مرحله اجرا برسند. 

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی بین دو کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تأکید کرد.

وی سلام‌های امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان را به همتای ایرانی ابلاغ و بر دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر دوجانبه به دوشنبه تأکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.