سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: با توجه به افزایش دمای هوا شهروندان برای پیشگیری از گرما زدگی از تردد‌های غیر ضرورخودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: با توجه به گرما و شرجی شدن هوا در روز‌های پیش رو شهروندان برای پیشگیری از گرما زدگی از تردد‌های غیر ضرورخودداری کنند.

دکتر فردین مهرابیان افزود: گروه‌های سنی کودکان و سالمندان و بیماران قلبی، ریوی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و اعصاب و روان مستعد گرمازدگی هستند و در حد امکان در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند.

وی افزایش تعریق، دفع آب، املاح و ویتامین بدن را مهمترین عامل گرمازدگی دانست و افزود:گرمازدگی خطر آسیب به مغز و برهم خوردن تعادل مکانیسم حیاتی بدن و حتی مرگ فرد را به همراه دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گیجی، حالت تهوع، بی حالی، رنگ پریدگی، سردرد، تشنگی، تعریق، گرفتگی عضلات و تپش شدید قلب را از علائم گرمازدگی عنوان کرد.

دکتر فردین مهرابیان از شهروندان خواست، برای جلوگیری از گرمازدگی توصیه‌های بهداشتی و ایمنی زیر را رعایت کنند.

۱- استفاده روزانه حداقل ۸ لیوان آب و مایعات 

۲- درصورت قرار گرفتن طولانی مدت در گرما، نوشیدن آب حاوی چند قطره آبلیمو و کمی نمک، خاکشیر، تخم شربتی و عرقیاتی مانند بید مشک، کاسنی و شاتره 

۳- مصرف سوپ‌های ولرم، انواع سالاد‌های خنک، میوه جات و سبزیجات آبدار 

۴- پرهیز از مصرف غذا‌های چرب و سرخ کرده، نوشیدنی‌های کافئین دار، نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های شیرین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.