سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ کشته و ۲۷ مفقود بر اثر سیل در مناطق اطراف پکن

در پی وقوع سیل در مناطق اطراف پایتخت چین ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که در پی وقوع سیل در کوه‌های اطراف پکن، پایتخت، ۱۱ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ نفر دیگر مفقود شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بارندگی‌های شدید مقامات را بر آن داشت تا ایستگاه‌های قطار را ببندند و مردم مناطق پرخطر را به سالن‌های ورزشی مدارس منتقل کنند. خانه‌ها زیر آب رفت، جاده‌ها قطع شد و ماشین‌ها روی هم انباشته شدند.

سطح بالای بارندگی برای پکن که عموماً از آب و هوای خشک و معتدل برخوردار است، غیرمعمول است.

خبرگزاری رسمی شین‌هوا گزارش داد، بر اساس گزارش ستاد کنترل سیل و امدادرسانی، در میان کشته شدگان، چهار نفر در مینتوجوو و دو نفر در فانگشان، چهار نفر در منطقه چانگپینگ و یک کشته در منطقه هایدیان هستند.

۲۷ نفر از جمله ۱۳ نفر در منتوگو، ۱۰ نفر در چانگپینگ و ۴ نفر در فانگشان ناپدید شدند.

در بحبوحه تاثیر طوفان دوکسوری، باران‌های شدید مداوم از ۲۹ ژوئیه پکن را درنوردیده است، به ویژه در بخش‌های غربی، جنوب غربی و جنوبی بارش‌های شدید باران وجود دارد.

تا ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی، میانگین بارش ۲۵۷.۹ میلی‌متر در اطراف پکن و میانگین بارندگی در منطقه شهری ۲۳۵.۱ میلی‌متر بوده است.

میانگین بارندگی در منتوگو و فانگشان به ترتیب ۴۷۰.۲ میلی متر و ۴۱۴.۶ میلی متر بوده است.

تاکنون حدود ۱۲۷ هزار نفر از ساکنان شهر به دلیل بارندگی‌ها تخلیه شده اند.

سیل‌های موسمی هر تابستان بخش‌های وسیعی از چین را به‌ ویژه در مناطق نیمه گرمسیری جنوب درگیر می‌کنند. با این حال، امسال برخی از مناطق شمالی بدترین سیل را در ۵۰ سال گذشته ثبت کردند.

در اوایل ژوئیه، حداقل ۱۵ نفر در سیل در منطقه چونگ کینگ در جنوب غربی کشته شدند و ۵۵۹۰ نفر در شمال غربی استان لیائونینگ مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

در استان مرکزی هوبی، طوفان و باران ساکنان را در خودرو‌ها و خانه هایشان محبوس کرد.

مرگبارترین و مخرب‌ترین سیل در چین، در تاریخ معاصر، در سال ۱۹۹۸ بود که در آن ۴۱۵۰ نفر جان باختند که بیشتر آن‌ها در کنار رودخانه یانگ تسه بودند.

در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۰۰ نفر بر اثر سیل در استان مرکزی هنان جان باختند. باران‌های بی سابقه در ۲۰ ژوئیه همان سال، خیابان‌های ژنگژو را به رودخانه‌های مواج تبدیل کرد و حداقل بخشی از خط مترو را زیر آب برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.