سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ اولویت محیط زیست است/ انتقاد سازمتن محیط زیست از روند طولانی شدن فرایند احراز شهادت محیط‌بانان

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ایمن سازی کریدور عبور یوز پلنگ ضروری است و برای حفظ گونه نادر یوز، تلاش می‌کنیم.

سلاجقه در بدو ورود به استان سمنان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان ضمن اشاره به اهمیت حفظ گونه نادر یوز، ابراز کرد: ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ اولویت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه مراحل پیشرفت ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی در حوزه میامی به سبزوار مورد بررسی میدانی قرار خواهد گرفت، افزود: اگر نیاز به تعامل بیشتر با ارگان‌های ذی ربط مثل اداره راه و شهرسازی شرق استان سمنان و راهداری و… باشد، جلساتی امروز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه برای حفظ گونه ارزشمند یوز تلاش می‌کنیم، گفت: تنوع زیستی بالای استان سمنان در بین استان‌های کشور زبانزد است لذا تلاش می‌کنیم تا از این گونه‌های زیستی حفاظت کنیم.

سلاجقه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در بیانات خود محیط زیست را به عنوان موضوع درجه یک عنوان کردند و این نشان از نگاه ایشان به موضوع محیط زیست دارد، افزود: معظم له همواره خطاب به مسئولان کشور، رعایت مسائل و ملاحظات زیست محیطی در برنامه‌های توسعه‌ای را تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی محیط‌بان در کشور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در سطح کشور با همه وسعت مسئولیتی که بر عهده آن است؛ تنها هفت هزار نیرو دارد که سه هزار و ۵۰۰ نفر آن محیط‌بان‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شهادت بیش از ۱۵۰ محیط‌بان در کشور در حین انجام وظیفه تصریح کرد: تا کنون تنها ۴۹ نفر از این شهدا، احراز شهادت شده‌اند.

سلاجقه اضافه کرد: طولانی شدن فرایند احراز شهادت محیط‌بانان، مشکلاتی را هم برای سازمان حفاظت محیط زیست و هم برای خانواده این شهدای محیط‌بان ایجاد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.