سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین با شرکت پهپادی ترکیه‌ای قرارداد امضا کرد

اوکراین با یک شرکت ترکیه‌ای برای تعمیر هواپیما‌های بدون سرنشین خود قرارداد امضا کرد.

وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه با شرکت ترکیه‌ای بایکار ماکینا توافق نامه‌ای را برای ساخت یک مرکز خدماتی برای تعمیر و نگهداری پهپاد‌ها در اوکراین امضا کرد.

به گزارش رویترز، اوکراین به دنبال افزایش تولید داخلی هواپیما‌های بدون سرنشین برای ساختن «ارتش پهپادها» در مبارزه با نیرو‌های روسی است که در فوریه ۲۰۲۲ به این کشور حمله کردند.

به نقل از وب سایت این وزارتخانه، کوستیانتین واشچنکو، وزیر امور خارجه این وزارتخانه به شرکای ترک گفت: «ایجاد یک مرکز خدمات کمک قابل توجهی به تقویت قابلیت‌های دفاعی اوکراین خواهد بود و به نزدیک‌تر شدن پیروزی ما کمک می‌کند».

تولیدکنندگان اوکراینی تولید پهپاد‌های داخلی را به شدت افزایش داده اند. میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر مسئول "ارتش هواپیما‌های بدون سرنشین" هفته گذشته گفت که بیش از ۱۰۰۰۰ اپراتور پهپاد با ۱۰۰۰۰ نفر دیگر آموزش دیده اند.

نیرو‌های اوکراینی و روسیه از مجموعه گسترده‌ای از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) که معمولاً به عنوان پهپاد‌ها شناخته می‌شوند، برای اهداف شناسایی و حمله در طول جنگ استفاده کرده اند.

رسانه‌های اوکراینی اوایل ماه جاری به نقل از وزیر صنایع استراتژیک اوکراین، الکساندر کامیشین گزارش دادند که این کارخانه ساخت کارخانه تولید پهپاد‌های بیرقدار را در اوکراین آغاز کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بیا با ما قرار داد امضاء کن . پهپاد های ما بهتره
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
برای سیاست مداران ترکیه متاسفم فقط به فکر خوش خدمتی برای اسرائیلی ها هستن هر چی اونا بگن ترکا میگن چشم