سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز استاندارد دفن پسماند‌های یزد در هفته دولت

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: مرکز استاندارد دفن پسماند‌های درمانی شهر یزد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا برزگر رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به حساسیت موجود در ارتباط با پسماند‌های مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور حفظ بهداشت و محیط زیست شهری اقدام به ساخت مرکز اختصاصی و استاندارد دفن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی کرده و پیش بینی صورت گرفته برای این مرکز، ۲۵ هزار متر مکعب برای ظرفیت پنج سال پسماند‌های بیمارستانی شهر یزد است.

او افزود: هم اکنون به طور متوسط، پنج تن پسماند در مراکز درمانی ما تولید شده و در این مرکز بحث کنترل شیرآبه برای جلوگیری از نفوذ شیرآبه‌های ناشی از این پسماند‌ها به خاک و آب‌های زیرزمینی را داریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد خاطرنشان ساخت: در مراحل نهایی احداث این مرکز قرار داریم و امیدواریم که در هفته دولت بتوانیم آن را به بهره برداری رسانده و از این پس پسماند‌های بیمارستانی در این مرکز مدیریت شوند.

برزگر اعتبار لازم برای راه اندازی و اجرای این مرکز را ۵۰ میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: این مرکز از یک لایه ژئوتکستایل، یک لایه ژئوممبران و محل‌هایی برای دفع و خروج شیرآبه‌های حاصل از این پسماند‌ها و جلوگیری از نفوذ آن به آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است.

او راه‌اندازی این مرکز را گام مهمی در حفاظت از محیط زیست شهری یزد عنوان کرد و اظهار داشت: از مراکز تولیدکننده پسماند‌های درمانی درخواست داریم بحث تفکیک پسماند‌های عفونی و درمانی با پسماند‌های عادی را با نهایت دقت اعمال کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: بی خطر سازی این پسماند‌ها از موضوع‌های دیگری است که در قانون بر عهده مراکز بیمارستانی قرار گرفته و درخواست داریم که این موضوع هم برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شما قیمت را مدیریت کنید نمی خواهد دنبال پسماند باشید