سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه مشترک حمل و نقلی ایران و عراق در اربعین حسینی/ وحیدی: فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته می شود

وزیر کشور عراق گفت:هماهنگی‌های لازم با طرف ایرانی انجام خواهد شد و قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل با حضور نمایندگانی از ۲ کشور تشکیل خواهیم داد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز در نشست با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در مرز خسروی، با اشاره به حاکم بودن دولتی اربعینی و حسینی در عراق گفت : مراسم عاشورا در عراق کاملا تحت کنترل بود و بدون هیچ حادثه‌ای سپری شد.

وی افزود: وضعیت امنیتی اربعین امسال با توجه به گرمای شدید و تعداد زوار تحت کنترل خواهد بود.

الشمری به وجود چالش‌هایی در رابطه با نقل و انتقال زوار و ارائه خدمات به آن‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این رابطه هماهنگی‌های لازم با طرف ایرانی انجام خواهد شد و قرارگاه مشترکی برای حمل و نقل زائران با حضور نمایندگانی از ۲ کشور تشکیل خواهیم داد.

وزیر کشور عراق با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفت برای پذیرش هر چه بیشتر زائران ادامه داد: امکانات دولتی و مردمی عراق در اختیار زوار قرار دارد.

الشمری با تاکید بر فعالیت ۲۴ ساعت شدن مرز خسروی گفت: چون هوا گرم است باید تدابیری اندیشیده شود که تردد بیشتر در صبح و شب صورت گیرد، چون گرمای ساعت ۱۲ تا ۱۶ شدید است و ممکن است باعث گرمازدگی زائران شود.

وی مسئولیت کشورش را در برابر زوار اربعین سنگین عنوان کرد و افزود: ما با ۱۲۰ گیت در هر دقیقه امکان ورود ۱۲۰ زائر را داریم.

وزیر کشور عراق از بسیج تمام امکانات دولت عراق برای پذیرش زوار خبر داد و گفت: برای ۲۴ ساعته شدن مرز سومار برای حمل و نقل زوار مشکلی نداریم؛ هم راه باز است هم امنیت آن برقرار است .

 فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته می شود

احمد وحیدی وزیر کشور ایران در حاشیه این نشست با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی گفت: امروز بار سوم است که با وزیر کشور عراق جهت تسهیل تردد زوار جلسه برگزار می‌کنیم و در تلاشیم تردد زوار از مرز خسروی با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در نشست امروز بر همکاری هرچه بیشتر دو کشور جهت تسهیل تردد زوار تاکید و مباحث مربوط به حمل و نقل، افزایش گیت‌های مرزی، گذرنامه و... مطرح شد.

وحیدی گفت: پیش‌بینی ما این است استقبال از مرز خسروی امسال به دو تا سه برابر برسد و باید برای میزبانی روزانه حدود ۱۰۰ هزار زائر اربعین در این مرز آماده شویم.

وی افزود: خوشبختانه در این جلسه هماهنگی با وزیر کشور عراق و هیات همراه در سطح بالایی صورت گرفته و به نتایج آن خوش‌بینیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.