سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۷ هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی ثبت نام شدند

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ثبت نام ۵۰۷ هزار دانش آموز در مدارس استان خبر داد و گفت: پیش بینی شده تا ۵۹۳ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کنند.

افشین سنایی معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در ثبت نام پایه‌های ورودی ۳۳ هزار نفر برای پایه اول ابتدایی، ۱۹ هزار نفر در پایه هفتم ثبت نام شدند و ثبت نام برای پایه دهم در رشته‌های مختلف نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد ثبت نام شده در نواحی یک و ۲ ارومیه با بیش از ۶۷ هزار دانش آموز بوده است.

سنایی درباره نیروی انسانی به عنوان اساسی‌ترین نیاز این بخش در کنار تامین فضا افزود: روش‌های تامین شامل جذب حداکثری سهمیه ماده ۲۸، استفاده از ظرفیت غیر موظف شاغلین و بازنشستگان در صورت تایید وزارت، مطابق شیوه نامه استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان، تدریس عوامل اجرایی به میزان تفاهم شده و استفاده از ظرفیت سرباز معلمان است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی قابل جبران با اضافه کار، تدریس عوامل اجرایی و استفاده از ظرفیت بازنشستگان تا پایان آبان ماه لحاظ شده است، ادامه داد: بیش از ۲۳ هزار کلاس نیز مقرر شده برای سال جدید تحصیلی آماده سازی شود که ۹۹ درصد این موضوع محقق شده است.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز در طی سال تحصیلی با احتساب بزرگسالان و پیش دبستانی است.

کمبود نیروی انسانی به تعداد پنج هزار نفر و فضای آموزشی به تعداد بیش از ۶ هزار کلاس درس از نکات قابل توجه در آموزش و پرورش استان برای مهرماه پیش رو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.