سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میدان مطهری قم در ابتدای مسیر ساماندهی

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: هدف گذاری اصلی برای ساماندهی کامل میدان شهید مطهری، اجرای زیرگذر امام موسی صدر با افق ۵ ساله است.

محمد رمضانی،مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با بیان اینکه محدوده منطقه هفت در هسته مرکزی شهر با وسعت ۴۶۰ هکتار قرار گرفته و از کوچکترین مناطق قم به شمار می‌رود، اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد این منطقه در بافت تاریخی قرار دارد و همین مسئله موجب شده که فعالیت در این منطقه با شرایط و مسائل خاص خود همراه باشد.

او با بیان اینکه بهسازی میدان مطهری از جمله پروژه‌های شاخص در این منطقه است که در چند مرحله اجرا شده است، گفت: برای بهسازی این میدان با توجه به وضعیت ترافیکی، پلیس همکاری خوبی با ما داشت و ما نیز تغییری که در خطوط عبوری میدان ندادیم و با مدیریت شهردار قم طرح به شکل سابق در حال اجراست.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با بیان اینکه زیباسازی اطراف میدان شهید مطهری مورد تأکید شهردار قم بود و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است، گفت: در گذشته میدان مطهری وضعیت نابسامانی داشت و محل پارک خودرو‌ها بود، ولی تا چند ماه آینده میدان به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

اودر خصوص ایجاد فضای سبز در میدان شهید مطهری گفت: به دلیل گرمای زیاد هوا در شرایط کنونی امکان کاشت وجود ندارد، ولی بسترسازی لازم انجام شده است تا به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی کاشت فضای سبز انجام شود.

رمضانی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی میدان میوه و تره بار تملکات از سوی سازمان میادین در حال انجام است، افزود: در صورتی که این سازمان با آستان مقدس حضرت معصومه (س) به تفاهم برسند بخش زیادی از ساماندهی میدان مطهری انجام می‌شود.

او تصریح کرد: طرحی که در خصوص ساماندهی میدان مطهری تهیه شده و اجرای آن برعهده شهرداری منطقه است تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: در خصوص اصلاح هندسی نیز طرحی داریم که منتظر صدور مجوز پلیس هستیم. حرکت خودرو‌ها به سمت خیابان هدف باعث ترافیک می‌شود و با هماهنگی پلیس طرح لازم اجرایی خواهد شد و در این طرح باید رانندگان قبل از رسیدن به میدان تعیین مسیر کنند که آیا قصد حرکت به سمت خیابان هدف را دارند یا می‌خواهند مسیر مستقیم را انتخاب کنند.

او با بیان اینکه هدف گذاری اصلی برای ساماندهی کامل میدان شهید مطهری اجرای زیرگذر امام موسی صدر با افق ۵ ساله است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های متعددی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرا می‌شود، اجرای این پروژه به آینده نزدیک موکول شده است.

رمضانی بیان کرد: با احداث زیرگذر امام موسی صدر قبل، خودرو‌ها قبل از پل حجتیه وارد زیرگذر شده و بعد از پل شهید رجایی از زیرگذر خارج می‌شوند و اجرای این زیرگذر مشکلات میدان را به صورت کامل حل می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
hasan
۱۶:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تا اون سعات وسط میدان مطهری رو حذف نکنید، هیچ اتفاقی نمیفته
هیچیک از میدان های قم نماد شهری ندارد و فاقط زیبایی شناسی است
چارراه بزرگ بشوند بهترن تا میدان