سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در آذربایجان‌غربی

۲۵۸ هزار و ۲۶ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در آذربایجان‌غربی امسال در قالب ۱۰۴ پرونده فوری شناسایی و رفع تصرف شده است.

سرهنگ علیرضا صفرپور فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده در این استان در سال‌جاری ۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: برای ۱۶۰ هزار و ۶۳۵ مترمربع از اراضی تصرفی آذربایجان غربی نیز از ابتدای امسال در قالب ۱۶ مورد حکم قضایی صادر شده است.

سرهنگ صفرپور اضافه کرد: ارزش ریالی احکام رفع تصرف شده نیز ۷۷۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۶۴ فقره پرونده تعرض در محاکم قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است، گفت: بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل شده در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، سردشت و میاندوآب بوده و همچنین بیشترین آمار رفع تعرض فوری مربوط به شهرستان‌های ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و بوکان می‌باشد.

صفرپور تأکیدکرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از تخلفات، تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی است.

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۹۵ در ۱۴ شهرستان تشکیل شده که جلوگیری از هرگونه اختلال، تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.