سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی ۲۷ روستای تربت حیدریه در درست اقدام است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه با یادآوری تشدید خشکسالی در خراسان رضوی گفت که تامین آب آشامیدنی ۲۷ روستای این شهرستان که دچار مشکل جدی شده اند، در دست انجام است.

علیرضا عباسی گفت: هم اکنون تامین آب پایدار برای شهر و روستاهای تربت حیدریه از طریق برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در دست انجام است که در این راستا نیاز مناطق بحرانی یا کم فشار اولویت دارد.

وی با یادآوری کمبود آب شرب تربت حیدریه در زمان حاضر و اقدامات کوتاه مدت فوریتی برای جبران آن گفت: اکنون با زون بندی مناطق و محلات تربت حیدریه به دنبال توزیع هوشمند هستیم به عبارت دیگر با کاهش فشار نقاط پرآب ؛ سرریز آن را به مناطقی اختصاص می دهیم که با قطعی یا کاهش فشار مواجهند.

وی افزود: همچنین برای جبران کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه در میان مدت اقدام به حفر چهار حلقه چاه در یکی از مناطق حومه شهرستان و انتقال آن از طریق خط لوله ۱۳ کیلومتری شده است که بزودی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار مصرف قرار می گیرد.
وی دلیل طولانی شدن تقویت آب شرب شهری تربت حیدریه در تابستان امسال را کسب رضایت مالکان (زمین های طول مسیر خط انتقال) عنوان کرد و گفت: هر چند بزودی مشکل کمبود آب شهرستان مطابق نیاز سال جاری برطرف خواهد شد اما رفع اساسی مشکل در درازمدت نیازمند اقدامات زیرساختی است.

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه با اشاره به آنچه که گزارش‌های نگران‌کننده از تداوم خشکسالی‌ نامید، اظهار کرد: دستگاههای ذیربط بالادستی حمایت اعتباری از شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه را در دستور کار قرار دهند هرچند همکاری مردم بویژه در بحث صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت آب در لوله های فرسوده نیز مورد نیاز و انتظار است.

عباسی همکاری نهادهای محلی بویژه شورای شهر تربت حیدریه را در بحث تامین منابع درآمدی شرکت آب و فاضلاب با هدف شتاب سازی خدمات ارائه شده به مردم خواستار شد.
به گفته وی شرکت آبفای تربت‌حیدریه در زمان حاضر ۹۵ هزار مشترک آب و ۳۳ هزار مشترک فاضلاب دارد و خدمات خود را به چهار بخش مرکزی، کدکن، بایگ و رباط سنگ و ۱۲۰ روستای تابعه شهرستان ارایه می‌کند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد از شهرستانهای مهم و بزرگ خراسان رضوی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.