سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای هزار و ۴۴۶ واحد خون در دهه اول محرم

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: مردم استان در دهه اول محرم با پیوستن به پویش نذر خون، یک هزار و ۴۴۶ واحد خون اهدا کردند.

فاطمه یادگاری گفت: تاسوعای حسینی ۱۶۱ واحد خونگیری در شهرستان‌های همدان و ملایر صورت گرفت همچنین تیم‌های سیار با حضور در منطقه دمق واقع در شهرستان رزن ۷۸ واحد خونگیری انجام دادند.

او با بیان اینکه مردم همدان روز تاسوعا ۲۳۹ واحد و روز عاشورا ۲۰۰ واحد خون اهدا کردند گفت: تیم سیار انتقال خون امروز همزمان با سومین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در کبودرآهنگ حضور یافتند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: هم اکنون ۲ مرکز ثابت برای دریافت خون اهدا کنندگان در شهر‌های همدان و ملایر فعال است و به طور متوسط روزانه حدود ۱۵۰ نفر به این ۲ مرکز مراجعه می‌کنند.

یادگاری گفت: این اداره کل همه روزه به جز روز‌های جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر پذیرای مراجعان است، اما جمعه هفته جاری به علت همزمانی با روز عاشورا، کارکنان انتقال خون از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در محل کار حضور داشتند.

او گفت: در چهار ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۳۶۲ واحد خون توسط مردم این استان اهدا شده که ۵۱۴ واحد متعلق به بانوان و مابقی مربوط به آقایان است.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: هفت هزار و ۶۰۹ واحد از خون‌های اهدا شده در چهار ماهه امسال مربوط به اهدا کنندگان مستمر، ۲ هزار و ۸۱۲ واحد توسط اهدا کنندگان بار اولی و مابقی مربوط به افراد باسابقه اهدای خون است.

یادگاری با بیان اینکه ۲۹۷ واحد پلاکت آفرزیس در این مدت زمان صورت گرفته است از ارسال چهار هزار و ۸۰۵ واحد خون از همدان به استان‌های تهران، بندرعباس و زاهدان خبر داد.

۴۱ هزار و ۹۶۳ واحد خون سال ۱۴۰۱ در این استان اهدا شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۷۰۰ واحد افزایش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.